UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

از چه می ترسید؟ این غوغاسالاری برای چیست؟

از چه می ترسید؟ این غوغاسالاری برای چیست؟

نامه چند تن از مدافعان حقوق بشر در محکومیت اتهام‌زنی‌ها و نوشته‌های توهین آمیز درباره‌ی بانوی ملاقات کننده (مادر ستار بهشتی) با خانم اشتون و زدن برچسب‌های ناچسب به خانم نرگس محمدی.

متن اصلی این نامه را که با عنوان «از چه می ترسید؟ این غوغاسالاری برای چیست؟» منتشر شده‌است، در پی می‌خوانید:

516424_523

از چه می ترسید؟ این غوغاسالاری برای چیست؟

هم میهنان!

این روزها خبر ملاقات خانم اِشتون با چند بانوی درد کشیده‌ی ایرانی در راس خبرهای میهن‌مان قرارگرفته است؛ و انعکاس این ملاقات و آگاه کردن خانم اِشتون از چگونگی مرگ ستار بهشتی در زندان از زبان مادر پیر و زجرکشیده‌اش، و اینکه این مادر پس از مراجعه به همه‌ی مراجع دولتی و ناامید شدن از دادخواهی، به یک بانوی خارجی که نماینده‌ی کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته‌ای با ایران است، متوسل شده و چند جمله‌ای با او درد دل کرده است، مسئولان دولتی را چنان بر آشفته که واکنش‌های بسیار زشت و دور ازعرف بین‌المللی از آن‌ها سرزده است و با کلماتی ناروا و گرد‌آوردن برخی از ایادی خود در جلو سفارت اطریش و نصب نوشته‌های توهین آمیز درباره ی بانوی ملاقات کننده، و زدن برچسب‌های ناچسب به خانم نرگس محمدی (خانم فاطمه‌ی رهبر، نماینده‌ی مجلس، او را تروریست نامیده است؛ و حال آنکه خانم محمدی اکنون بانویی چهل ساله است و درزمان وقوع برخوردهای مسلحانه دختربچه‌ای پنج- شش ساله بیش نبوده است). این واکنش‌ها بدین سبب است که او مسئله‌ی نقض حقوق بشر در ایران را مطرح کرده است.

     ما مدافعان حقوق بشر ضمن محکوم کردن شدید این گونه اعمال، به ویژه از سوی کسانی که در مجلس نشسته‌اند، اعلام می‌کنیم که دیگراین قبیل اتهام‌زنی‌ها و برچسب زنی‌ها نخ‌نما شده و جز به ریشخند گرفتن شماری از مسئولان امور در ایران از سوی جهانیان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

     چرا هرگاه از نقض مستمر حقوق بشر در ایران سخن به میان می‌آید، دولتیان چنین وحشت زده برمی‌آشوبند و با پرونده‌سازی‌های دروغین به دفاع از خود برمی‌خیزند؟

 بابک احمدی

سیمین بهبهانی

جعفرپناهی

علی رضا جباری

فریبرز رئیس دانا

اسماعیل مفتی زاده

محمد ملکی

محمد نوری زاد

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: