UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اعتصاب غذای عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر

اعتصاب غذای عیسی سحرخیز در زندان رجایی شهر
آقای سحرخیز گفته که در صورت عدم رسیدگی به اعتراضش علاوه بر اعتصاب غذا از مصرف داروهایش نیز خودداری خواهد کرد.
عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و مطبوعاتی زندانی در زندان رجایی شهر کرج در اعتراض به عدم رسیدگی به وضع وخیم جسمی خود دست به اعتصاب غذا زده است.
مهدی سحرخیز، پسر آقای سحرخیز ضمن تائید این خبر به بخش فارسی بی بی سی گفت که پدرش از دیروز (پنجشنبه ۱۴ مهر) اعتصاب غذای خود را آغاز کرده و در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌هایش از مصرف دارو نیز خودداری خواهد کرد.
آقای سحرخیز در پی انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" به تحمل سه سال حبس تعزیری، پنج سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی و یک سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.
وی بعد از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد و بعد از چندین ماه زندانی بودن در زندان اوین تهران، همراه چند زندانی سیاسی دیگر به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
مهدی سحرخیز با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی پدرش گفت که او از سه بیماری مهم رنج می‌برد و حال عمومی اش رو به وخامت است.
وی افزود، پزشکان مشکوک به یک غده سرطانی در بدن پدرش هستند که باید هرچه سریعتر نمونه برداری شود اما تاکنون اقدامی در این جهت صورت نگرفته است.
به گفته آقای سحرخیز، پدرش علاوه بر فشار خون نامنظم، از ناحیه چهار مهره گردن و کمر احساس ناراحتی می‌کند و باید برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل شود.
به گزارش سایت جنبش راه سبز (جرس)، به دلیل آن که زندانیان سیاسی فقط با دستور مستقیم دادستان امکان اعزام به بیمارستان برای معالجه را دارند، به این گونه درخواست‌ها در زمان‌های طولانی رسیدگی می‌شود.
چندی پیش خانواده عیسی سحرخیز، در نامه‌ای به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، از عدم رعایت قانون در مورد وی شکایت کردند.
مهدی سحرخیز گفت که در طول ۲۷ ماهی که از زندانی شدن پدرش می‌گذرد، او تاکنون به مرخصی نیامده و ملاقات با آقای سحرخیز فقط به صورت کابینی هر دو هفته یک بار ممکن است.
وی از احمد شهید، گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و سازمان‌های بین‌المللی از جمله هلال احمر در خواست کمک کرد و گفت که در صورت بروز هر اتفاقی برای پدرش، آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را مسئول مستقیم خواهد دانست.
خانواده آقای سحرخیز در دو سال گذشته بارها نسبت به وضعیت جسمی او و نحوه مراقبت های پزشکی در زندان ابراز نگرانی کرده اند.
منابع خبری مخالفان دولت ایران نیز بارها از وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی به ویژه در زندان رجایی شهر کرج گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند.
پیشتر ۲۶ زندانی کرد در بندهای ۲ و ۶ این زندان، در اعتراض به برخوردهایی که با آنها صورت گرفته‌است، دست به اعتصاب غذا زده بودند.
به گزارش سایت جرس، این زندانیان سیاسی خواهان "پایان بخشیدن به یورش، ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روانی، انتقال به بند زندانیان سیاسی و به رسمیت شناختن حقوق اولیه خود" بودند.
[بی.بی.سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: