UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

بیانیه فعالان حقوق زن، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله

بیانیه فعالان حقوق زن، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله

بیانیه جمعی از فعالان حقوق زن، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله برای اهدای جایزه حقوق بشر پارلمان اروپا به نسرین ستوده و جعفر پناهی

0,,16446798_401,00 0,,16446954_401,00

جمعی از فعالان حقوق زن، حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله در مراسم اهدای جایزه حقوق بشر پارلمان اروپا به نسرین ستوده و جعفر پناهی روز چهارشنبه ۱۲ دسامبر ۲۰۱۲در استراسبورگ حضور داشتند و بیانیه زیر را برای تشکر از اتحادیه  اروپا و با خواسته های مشخص تدوین کرده‌اند:
ما جمعی از فعالان حقوق زن ،حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله  خرسندیم که جایزه حقوق بشر اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۲ به نسرین ستوده، حقوقدان و وکیل زندانی، و جعفر پناهی، کارگردان سینما، اختصاص یافته است . نسرین ستوده وکیل، فعال حقوق بشر ، حقوق زنان و حقوق کودکان از شهریور ۸۹ برای گذران حکم ناعادلانه  ۶ سال حبس  در زندان اوین به سر می برد. او با ایستادگی برخواسته های به حق خود از جمله  لغو حکم ممنوعیت خروج ازکشور دختر ۱۲ ساله اش مهر آوه با مایه گذاشتن از جسم و جانش پس از ۴۹ روز مقاومت سخت ، توانست  قوه قضائیه را وادار به لغو  این حکم غیر عادلانه کند .دستیابی او به خواسته انسانی و قانونی‌اش مایه افتخار و شادی  بسیاری در داخل و خارج از کشور شد. جعفر پناهی، کارگردان سینما، نیز از سوی دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس و ۲۰ سال محرومیت از فیلمسازی محکوم شده است. وی هم‌ چنین حق خروج از ایران و گفتگو با رسانه‌های داخلی و خارجی را ندارد.
ما اعطای جایزه حقوق بشر ساخاروف را به خانم نسرین ستوده و آقای جعفر پناهی و خانواده‌هایشان و تمامی تلاشگران مدنی و سیاسی، تبریک می گوییم.
ما  ضمن  تشکر از اتحادیه  اروپا برای تجلیل و ارج نهادن  به فعالیت های انسان دوستانه  نسرین ستوده و جعفر پناهی درخواست  تداوم پیگیری آزادی زندانیان سیاسی -عقیدتی را داریم.
با توجه به این که نسرین ستوده یک اعتصاب غذای ۴۹ روزه را پشت سر گذاشته نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد و از آن جا که مرخصی حق قانونی زندانی است. خواست ما پیگیری برای مرخصی و درمان  نسرین ستوده و سایر زندانیان است که تا حصول آزادی از این حق بدیهی برخوردار شوند.
«جمعی از فعالان حقوق زنان – حقوق بشر و حامیان مادران پارک لاله»

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: