UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تبعات جدی اعدام محسن شکاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات برای حکومت

تبعات جدی اعدام محسن شکاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات برای حکومت

 

سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۷ آذر ۱۴۰۱:

محسن شکاری، از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، صبح امروز اعدام شد. سازمان حقوق بشر ایران اعدام محسن شکاری را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند و خواهان اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف اعدام معترضان است.

محمود امیری‌مقدم، مدیر سازمان حقوق بشر ایران، گفت: «اعدام محسن شکاری پس از محاکمه‌ای شتابزده، ناعادلانه و بدون در اختیار داشتن وکیل صورت گرفته است. جامعه جهانی باید فورا و قویا در قبال این اعدام واکنش نشان دهد. این جنایت باید چنان تبعاتی برای حکومت داشته باشد که از اعدام‌های بیشتر پیشگیری کند.»

اگر اعدام محسن شکاری پیامدهای جدی برای حکومت نداشته باشد، با اعدام‌های گسترده معترضان روبه‌رو خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، صبح روز جاری، پنج‌شنبه ۱۷ آذر ماه، حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر، به اجرا درآمد. محسن شکاری در تاریخ ۳ مهر ماه سال جاری در خیابان ستارخان بازداشت شده بود.

براساس این گزارش، محسن شکاری به اتهام «محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین جرح عمدی با سلاح سرد به مامور بسیج حین انجام وظیفه و مسدود نمودن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت جامعه» به اعدام محکوم شده بود.

اعدام این زندانی سیاسی درحالی صورت می‌گیرد که تنها ۷۵ روز از بازداشت او سپری شده بود و طی مراحل دادرسی و محاکمه به وکیل اختیاری دسترسی نداشت.
این اولین حکم اعدامی است که در ارتباط با اعتراضات اخیر اجرا می‌شود. دست‌کم ۱۱ تن دیگر از بازداشت‌شدگان که حکم اعدامشان صادر شده، در خطر جدی و قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.

#محسن-شکاری

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: