UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

جامعه ایرانی – کانادایی استان بریتیش کلمبیا نیازمند اقدام تحسین‌برانگیز لغو تجمعات نوروزی است

جامعه ایرانی – کانادایی استان بریتیش کلمبیا نیازمند اقدام تحسین‌برانگیز لغو تجمعات نوروزی است

از آبان گذشته تاکنون شهروندان ایرانی به شیوه‌ها و روش‌های مختلف مورد کشتار و ظلم و تعدی و بی‌مهری‌های مضاعف سردمداران رژیم اسلامی ایران قرارگرفته‌اند. هنوز آمار کشته‌شدگان، ربوده‌شدگان و دستگیرشدگان اعتراض آبان در رژیم اسلامی ایران اعلام نشده‌بود و هر روز در گوشه و کنار شهر تن‌های بی‌جان عزیزان‌مان پیدا می‌شد و یا از سردخانه‌ها با گذر از انواع ترفندها و جو سانسور و فشار دریافت می‌شد تا خاموشانه به آغوش سرد زمین سپرده شود که فاجعه‌ای دیگر تن و جان ایرانی‌ها و جهان را لرزاند و زخم التیام نیافته‌‌ی آبان با از دست دادن جان ۱۷۶ تن دیگر در موشک‌پرانی سپاه پاسداران رژیم اسلامی عمیق‌تر شد. سانحه‌ای هوایی که زخمه بر روح بیش از ۸۰ میلیون ایرانی زد. این روزها نیز ایران و ایرانیان بصورت خیلی جدی با ویروس کرونا درگیر است و طرفه اینکه بی‌مسئولیتی، جهالت و تحجر سردمداران مذهبی کشور، بدون رعایت کوچک‌ترین موارد پیش‌گیری و اتخاذ سیاست ادامه‌ی دروغ‌های بی‌شرمانه، دوباره از جان شهروندان ایران مایه گذاشتند و با سرنوشت جوانان و فرهیخته‌گان و شهروندان کشور خود قمار سیاسی به‌راه انداختند.

مبارزه علمی و سازمان‌یافته و اتخاذ اپیدمی با کرونا، تبدیل شد به عرصه مبارزه و رویارویی خطرناک مذهب با ویروس کوید ۱۹ – کرونا. رژیمی که برای داغ نگه‌داشتن سالگرد انقلاب بهمن ۲۲ و کشاندن محدود طرفداران خود در این نمایش مسخره و نیز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم تلاش ورزید تا تعداد بیشتری را به اماکن عمومی برای اتخاذ رای بکشانند و از تنها موردی که کوچک‌ترین اشاره‌ای به آن نشد، وجود ویروس کرونا به ایران بود. با مرزهای باز و بی‌در و پیکر و نداشتن استراتژی در پیش‌گیری و جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک به ایران نه تنها به مبارزهٔ با آن نرفتند بلکه برعکس مردم را برای رفتن به مکان‌های عمومی مذهبی، انجام نماز جمعی، تعطیل نکردن میدان‌های ورزشی، مدارس و دانشگاه‌ها، تشویق به حضور در مساجد و دیگر مکان‌های عمومی صندوق اخذ آرا، بر وخامت اوضاع افزودند.

رهبر رژیم اسلامی پیام‌های تلویزیونی می‌فرستاد که در اماکن عمومی اخذ آرا حضور برسانید. روحانی ریئس دولت رژیم پیام می‌فرستاد به اماکن عمومی صندوق‌های آرا بروید. خاتمی و دیگر نمایندگان ریز و درشت پیام می‌فرستادند در اماکن عمومی اتخاذ رای بروید. در حالیکه ویروس کرونا از دو سه هفته پیش در ایران از شهر قم شیوع یافته‌بود و به شهرهای دیگر در حال سرایت بود. گفتند تعدادی از روحانی‌های چینی مقیم قم عامل گسترش این بیماری بوده‌است. ویروس کرونا از ماه دسامبر ۲۰۱۹ در چین شیوع یافته‌بود و تقریبا همه کشورها در همان روزهای اولیه پروازهای خود را به این کشور، جز برای بازگرداندن شهروندان‌شان قطع کرده‌بودند. بازگرداندن شهروندان نیز با رعایت ایمنی شدید و ایجاد مکانی برای قرنطینه، به‌منظور کنترل و عدم گسترش بیماری کرونا صورت می‌پذیرفت. از جمله کانادا که روزانه چند پرواز با صدها نفر مسافر از چین به کانادا و بالعکس داشت، با لغو پروازها توانست از گسترش افسار گسیخته‌ی این بیماری جلوگیری کند. 

اما هواپیمایی ماهان ایران تا هفته پیش بدون قطع سرویس پروازی به چین و بالعکس، به شیوع و گسترش بیشتر این بیماری کمک کرد. فرودگاه‌های ایران هیچ کنترلی را در پیش‌گیری از شیوع این بیماری انجام نداد و مسئولان مثل همیشه متوسل به دروغ شدند و وجود کرونا را تا قبل از انتخابات هفته پیش انکار می‌کردند. این دروغ و انکار از سوی دولتمردانی که تا آخرین نفس‌های آلوده به کرونا، در مجامع عمومی ظاهر می‌شدند و تا لحظه فروافتادن از این بیماری به دروغ‌هایشان ادامه می‌دادند. مسئولان بی‌کفایتی که کمر به مرگ شهروندان خود بسته‌اند.

با این دروغ و توسل به تزویر ، نه فقط هموطنان داخل کشور بلکه جامعه جهانی را نیز به خطر انداخته‌اند.  تا این لحظه از تعداد نزدیک به ۱۲ نفر مبتلا به ویروس کرونا در استان بریتیش کلمبیا حدود ۸ نفر آن‌ها افرادی بودند که از ایران به کانادا مسافرت کردند. عدم امکانات در ایران و اتخاذ نکردن هرگونه شیوه‌ی اصولی باعث افزایش آمار تصاعدی این بیماری خطرناک در ایران شده‌است.  از سویی نیز جان کادر پزشکی ایران را در معرض خطر بسیار جدی قرار داده‌است تا جایی که چند تن از کادر پزشکی جان خود را از دست داده‌اند و نبود امکانات منجر به استعفای عده‌ای از آن‌ها شده‌است. دق‌نامه یکی از پزشکان زن در ایران که در همین شماره شهرگان منتشر شده‌است، تکان‌دهنده‌است. او می‌نویسد: «سرباز بی‌تفنگ؛ پزشک بی‌ماسک! من آن سرباز امروزم! همان زن ضعیفه که ارزشم نصف مرد است اما الان سربازم و هم‌دوش سربازهای مرد دارم می‌جنگم.»

آنچه که باعث شد تا این متن کمی به درازا بکشد طرح درخواستی است از جامعه ایرانی این استان و دیگر استان‌های کانادا. جامعه چینی با تاریخ چند هزار ساله‌اش در برگزاری ایام سال نو خود توانست برای سلامتی خود، شهروندانش و جامعه جهانی از تجمعات سال نو تا حدود بسیار زیادی جلوگیری به‌عمل‌آورد. ما ایرانی – کانادایی‌ها در سراسر کشور کانادا می‌توانیم و باید از تجمعات برای برگزاری جشن‌‌های نوروزی بخاطر سلامت خود و دیگر شهروندان کانادایی تا حد امکان پرهیز کنیم. ما دربرابر مسئولیت‌هایی که دولت کانادا برای سلامت جان شهروندانش مبذول می‌دارد مسئول هستیم و مسئولیت فردی و شهروندی خود را در قبال دولت و مردم کانادا به‌کار ببندیم.

بسیاری از مسافران ایرانی پس از ورود به کشورهای مقصد، نتیجه آزمایش کوید-۱۹ (کرونا) مثبت اعلام شده و کشورهای زیادی نیز پرواز‌های خود را به ایران لغو کردند. در نتیجه افرادی که دوتابعیتی هستند پس از سفر به ایران گرفتار شده‌اند و امکان بازگشت به کشور محل زندگی‌شان را تا برقراری پرواز مجدد ندارند.

یادآور می‌شویم که آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد تمام مسافرینی که مبدا پرواز و یا خروج‌شان از ایران به کانادا بوده، باید ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از ورود، خود را به اداره بهداشت محل سکونت خود معرفی و فوراً  پروسه قرنطینه ۱۴ روزه را دنبال کنند.

به‌عنوان ایرانی – کانادایی نشان بدهیم که چقدر در سلامت خود، شهروندان کانادایی و جامعه جهانی حساس و مسئول هستیم و اقدامات فریبکارانه و مزورانه سردمداران رژیم اسلامی، جامعه ایرانی را نمایندگی نمی‌کند و مردم فداکار ایران تمام تلاش‌های خود را برای فایق آمدن بر این اپیدمی نفس‌گیر و دوره‌ی حساس کنونی به‌کار می‌بندد و از سویی نیز، امیدوار دریافت کمک‌های بهداشت جهانی است. مردم ایران را تنها نگذاریم و از هر طریقی که می‌توانیم برای تسهیل در دریافت امکانت بهداشتی و پیش‌گیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا کمک کنیم.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

هادی ابراهیمی رودبارکی؛ شاعر، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه شهرگان آنلاین؛ متولد ۱۳۳۳- رشت و ساکن کانادا - استان بریتیش کلمبیاست.

فعالیت ادبی و هنری او با انتشار گاهنامه فروغ در لاهیجان در سال ۱۳۵۰ شروع شد و شعرهای او به تناوب در نشریات نگین، فردوسی، گیله‌مرد، گردون، شهروند کانادا و شهرگان ونکوور چاپ و منتشر شد.

ابراهیمی همراه با تاسیس کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۳ در نورت ونکوور، اولین انجمن فرهنگی-ادبی را با نام پاتوق فرهنگی هدایت در همین سال به‌همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی ساکن ونکوور راه‌اندازی کرد که پس از تعطیلی کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۷ این انجمن با تغییر نام «آدینه‌ شب» برای سال‌ها فعالیت خود را بطور ناپیوسته ادامه داد.

هادی ابراهیمی رودبارکی از سال ۲۰۱۰ رادیو خبری فرهنگی شهرگان را تاسیس و تا سال ۲۰۱۵ در این رادیو به فعالیت پرداخت.

از ابراهیمی تاکنون دو کتاب شعر منتشر شده‌است:

«یک پنجره نسیم» - ۱۹۹۷ - نشر آینده - ونکوور

«همصدایی با دوئت شبانصبحگاهی» نشر بوتیمار - ایران

تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: