UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

در جستجوی راه حلی برای پایان اعتصاب غذای چیف اسپنس

در جستجوی راه حلی برای پایان اعتصاب غذای چیف اسپنس

بنا به گفته منابع مطلع، گفتگوها برای یافتن راه حلی برای پایان اعتصاب غذای ۶ هفته‌ای چیف اسپنس در ۴۸ ساعت گذشته تشدید شده و به نقطه حساسی رسیده است.

منابع متعددی به کانادین پرس گفته‌اند چیف اتاوپیسکات، که از ۱۱ دسامبر تنها سوپ ماهی‌ و نوعی چای دارویی مصرف کرده است، به دنبال راه‌هایی‌ برای بازگشت به خانه و بازیابی سلامت خویش است.

هیأتی شامل باب ری و جانشین چیف بزرگ شمال انتاریو، الوین فیدلر، از نزدیک با چیف اسپنس در تماس هستند تا راه حلی در خور‌شان پیدا کنند. ری به عنوان یک میانجی مستحکم و در همان حال قابل دسترسی‌ و محترم، در موقعیت‌های سخت مانند اختلاف بر سر حق ماهیگیری بومیان در بارنت چرچ در سال ۲۰۰۰، شهرتی به هم زده است. فیدلر هم از همان منطقه اسپنس بوده و به خوش فکری و پیش برد کار در عمل معروف است.

Attawapiskat Chief Spence speaks with journalists in a teepee on Victoria Island in Ottawa

اسپنس خواستار آن است که احزاب اپوزیسیون و حامیان یک بیانیه ۱۳ ماده‌ای را امضا کنند که خواستار بهبود فوری وزیت مسکن و مدارس در رزرو‌ها است. او و تیمش در گرماگرم مذاکرات برای برای تهیه جزئیات بیانیه هستند.

نسخه‌ای از پیش نویس این بیانیه به دست کانادین پرس رسیده است. پیش نویس بیانیه می‌‌گوید قراردادهای موجود باید در مدت ۵ سال کاملا اجرائی شوند و درخواست دارد دو بودجه عمومی‌ دولت محافظه کار که موجب تغییراتی وسیع در نظارت بر محیط زیست می‌‌شود مورد بازبینی اساسی‌ قرار گیرد.

پیش نویس می‌‌گوید «ما کاملا متعهد ایم تا اقدامات فوری و هماهنگ شده ضروری را برای رسیدن به نتایج ملموس به منظور واگذاری سرنوشت بومیان به خودشان پیش ببریم».

اعضای هیات همچنین امیدوارند بتوانند مراسم ویژه‌ای را برای پایان اعتراض چیف اسپنس تدارک دیده و دست آورد‌های این حرکت را بر شمارند.

اسپنس و مجلس بومیان از استفان هارپر و فرماندار کلّ دیوید جانستن درخواست کرده‌اند تا روز پنجشنبه همین هفته نشست گسترده‌ای با چیف‌های سراسر کانادا، بخشاً برای گرامیداشت اولین سالگرد گردهم ایی نماینده ملکه و بومیان، که قرار بود آغازی نوع بر روابط دوطرف باشد، داشته باشند.

هارپر و فرماندار کلّ با این درخواست موافقت نکرده اند اما به گفته چیف بزرگ استان بیردلی در هر صورت بسیاری از چیف‌ها در اتاوا گرد هم خواهند آمد.

[Canadian press]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: