UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

دستگیری شماری از فعالان ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی

دستگیری شماری از فعالان ستاد انتخاباتی هاشمی رفسنجانی

Rafsanjani

نیروهای امنیتی شامگاه سه‌شنبه، شماری از اعضای ستاد اکبر هاشمی رفسنجانی را دستگیر کردند و تعدادی دیگر از زندانیانی که در مرخصی بودند نیز به زندان بازگردانده شدند.

این دستگیری‌ها همزمان با اعلام رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی انجام می‌شود.

از سوی دیگر به گزارش سایت آفتاب صبح امید، فواد صادقی از دست‌اندرکاران سایت بازتاب و آینده نیز روز شنبه پس از احضار به دادستانی، دستگیر شده است.

بنا بر این گزارش، فواد صادقی «در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت رسانه‌ای در ستاد هاشمی رفسنجانی» بود.

خبرهای رسیده حاکی از آن است که در روزهای گذشته، شماری دیگر از فعالان در ستاد هاشمی رفسنجانی نیز احضار یا دستگیر شده‌اند.

برپایه این گزارش‌ها نیروهای امنیتی محمد محسنی یکی از فعالان ستاد هاشمی را سه‌شنبه شب در خانه‌اش دستگیر کردند. محمد کبیری، دیگر فعال ستاد هاشمی است که شامگاه سه‌شنبه بازداشت شد.

این در حالی است که ستاد ملی جوانان اصلاح‌طلب که در حمایت از هاشمی رفسنجانی فعالیت می کرد، در پی تشدید فضای امنیتی، از شامگاه دوشنبه، فعالیت خود را به حال تعلیق در آورده بود.

در همین حال سایت کلمه گزارش داده است که قربان بهزادیان‌نژاد، رئیس ستاد میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، بهمن احمدی امویی و مسعود باستانی که هردوی آنها روزنامه‌نگار هستند و همچنین حسین رونقی ملکی، فعال سیاسی و مدنی، در پی احضار از سوی دادستانی، سه‌شنبه به زندان بازگشتند.

همه این زندانیان سیاسی در جریان نا آرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شده‌اند. بهزادیان‌نژاد، احمدی امویی و باستانی هرکدام به ۵ سال حبس و رونقی ملکی به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

پیش از این نیز شیوا نظر آهاری و بهاره هدایت که آنها نیز از دستگیر شدگان پس از انتخابات سال ۸۸ هستند و در مرخصی به سر می‌بردند به زندان بازگردانده شده بودند.

در همین حال برخی از سایت‌های نزدیک به اصلا‌ح‌طلبان در روزها و ساعات گذشته فیلتر یا از دسترس خارج شده‌اند.

سایت آفتاب نزدیک به حسن روحانی، سایت روزنامه مردم‌سالاری در ساعات گذشته از دسترس خارج شده و گزارش‌ها حاکی از آن است که سایت روزنامه بهار هم فیلتر شده است. در همین حال سایت آینده هم چند روزی است مطلب تازه‌‌ای منتشر نکرده است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: