UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

راشل ناتالی به قدرت ۴۴ ساله محافظه‌کاران در آلبرتا پایان داد

راشل ناتالی به قدرت ۴۴ ساله محافظه‌کاران در آلبرتا پایان داد

شهرگان: راشل ناتالی رهبر حزب NDP در آلبرتا و دختر رهبر سابق حزب ان.دی.پی گرانت ناتالی، به قدرت ۴۴ ساله حزب محافظه‌کار در این استان خاتمه داد. در نظرسنجی دو هفته پیش (۲۴ آوریل) از میان کسانی که برای انتخابات در این استان تصمیم به دادن رای گرفته‌بودند، حزب ان. دی. پی با ۳۵/۱ درصد، حزب وایلد رز با ۳۱/۹ درصد، حزب محافظه‌کار با ۲۵/۴ درصد و حزب لیبرال با ۴/۹ درصد توانستند حمایت شهروندان را کسب کنند.

مجلس آلبرتا دارای ۸۷ کرسی است و هر حزب با کسب حداقل ۴۴ کرسی می‌تواند دولت اکثریت را تشکیل دهد.

Rachel_Notley_crop

رسانه‌های کانادا در روز چهارشنبه عنوان اول خبر خود همراه با عکس راشل ناتالی را به پیروزی حزب نیودموکرات (NDP) در انتخابات روز سه شنبه (پنجم ماه مه) آلبرتا اختصاص داده‌بودند. با پیروزی خانم راشل ناتالی رهبر این حزب و نخست وزیر دوره آینده در البرتا، به قدرت و سیاست افراطی ۴۴ ساله‌ی محافظه‌کاران پایان داده‌شد.

پیروزی قابل پیش‌بینی حزب نیودموکرات‌ در استان آلبرتا، موجی از شادی را به همراه داشت.  کسب تمام ۱۹ کرسی در ادمونتون توسط نیودموکرات‌ها از شگفتی‌های این انتخابات بود.

حزب ان‌.دی.پی که تنها به کسب حداقل ۴۴ کرسی نیاز داشت تا دولت اکثریت را تشکیل دهد، توانست ۵۴ کرسی از مجموع ۸۷ کرسی را به خود اختصاص دهد. حزب وایلد رز، حزب آلبرتا و حزب سبز آلبرتا از دیگر رقبای حاضر در انتخابات بودند و حزب محافظه‌کار توانست تنها ۱۱ کرسی را به دست آورد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: