UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سارکوزی: جاه‌طلبی‌های اتمی ایران می‌تواند به حملات پیشگیرانه بینجامد

سارکوزی: جاه‌طلبی‌های اتمی ایران می‌تواند به حملات پیشگیرانه بینجامد

 

رییس جمهوری فرانسه در نشستی با سفیران، جاه‌طلبی‌های اتمی و موشکی ایران را خطرناک دانست و توضیح داد که اقدامات تحریک‌آمیز ایران می‌تواند به حملات پیشگیرانه علیه مراکز اتمی این کشور بینجامد. سارکوزی در عین حال چنین گزینه‌ای را نامطلوب دانست زیرا به عقیدۀ وی حمله به ایران به بحران بسیار بزرگی منجر خواهد شد. از نظر سارکوزی اعمال تحریم‌ها علیه ایران تاکنون بسیار مؤثر بوده است.
رییس جمهوری فرانسه، نیکلا سارکوزی، در نشستی که روز چهارشنبه در کاخ الیزه با حضور سفیران برگزار شد، گفت جامعۀ جهانی می‌تواند با اعمال تحریم‌های سخت‌تر پاسخی درخور و معتبر به اقدامات تحریک‌آمیز ایران بدهد.
نیکلا سارکوزی گفت: "جاه‌طلبی‌های نظامی اتمی و موشکی ایران خطر فزاینده‌ای است که می‌تواند در نهایت به یک حملۀ پیشگیرانه به مراکز (اتمی) ایران بینجامد که این به نوبۀ خود به بحرانی بزرگ منجر خواهد شد که فرانسه مطلقاً خواهان آن نیست".
رییس جمهوری فرانسه ادامه داد: "ایران از مذاکرۀ جدی سر باز می‌زند و اقدامات تحریک‌آمیز تازه‌ای انجام می‌دهد… در برابر این چالش، جامعۀ جهانی باید پاسخی قابل اعتنا بیابد. چنین چیزی ممکن خواهد بود اگر جامعۀ جهانی متحد بماند و قاطعیت نشان دهد و تحریم‌ها را باز هم سخت‌تر کنداشتباه می‌کنیم اگرتأثیر تحریم‌ها را کوچک بشماریم. این تأثیرات روز به روز بیشتر ملموس می‌شوند".
رییس جمهوری فرانسه در این کنفرانس در بارۀ وضعیت سوریه نیز اظهار نظر کرد و گفت: "قدرت مستقر در دمشق به اشتباه می‌پندارد که از جانب ملت هیچ خطری متوجه او نیست… رییس جمهوری سوریه اعمال غیرقابل جبرانی را مرتکب شده است… فرانسه ومتحدانش با توسل به راه‌های قانونی تلاش می‌کنند تا خواسته‌های ملت سوریه در جهت آزادی و دموکراسی عملی گردد".
[ رادیو فرانسه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: