UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

«سرکوب روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها را قویاً محکوم می‌کنیم»

«سرکوب روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها را قویاً محکوم می‌کنیم»

کانون روزنامه نگاران کانادایی برای آزادی بیان: سرکوب روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها را قویاً محکوم می‌کنیم

درپی درخواست کانون ایرانی – کانادایی حقوق بشر (تورونتو) / «سی جی اف ای» نامه‌ای در محکومیت سرکوب روزنامه نگاران و خانواده‌های آنها در ایران به وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد که در ذیل از نظر شما می‌گذرد. www.iraniancanadianhumanrights.blogspot.com

کانون روزنامه نگاران کانادایی برای آزادی بیان (سی. جی. اف. ای)
۵۵۵ Richmond St. West, Suite # 1101, P.O. Box 407, Toronto, ON, Canada M5V 3B1

مرتضی بختیاری
وزیر دادگستری

تهران  خیابان ولیعصر شماره ۱۸۱۶
ایران
۱۴۱۵۸۵۵۱۳۹

پنج  فوریه ۲۰۱۳

2013-02-07_2338

 

 

وزیر محترم

از طرف کانون روزنامه نگاران کانادایی برای آزادی بیان (سی. جی. اف. ای) که یک نهاد غیر انتفاعی و غیر دولتی است و در راه اعتلا و محافظت از آزادی مطبوعات و آزادی بیان در جهان فعالیت میکند این نامه را می‌نویسم.

سی . جی . اف. ای، قویا حملات پی در پی علیه روزنامه‌نگارانی که جلای وطن کرده‌اند، بخصوص آنها که در استخدام بی . بی . سی در لندن هستند را محکوم میکند و همچنین نگران خانواده‌های این روزنامه نگاران که در ایران هدف حملات پی در پی قرار دارند، میباشد.

در ماه‌های اخیر فعالان طرفدار دولت و وبسایت‌های حامی دولت در ایران، تهدیدات و حملات افتراآمیز شخصی چندی علیه روزنامه نگاران ایرانی استخدامی بی بی سی و دیگر مطبوعات اخبار بین‌المللی انجام دادند. این فعالیت‌های کثیف از طریق ایجاد حساب‌های قلابی فیسبوک و وبلاگ‌های جعلی بی بی سی با محتوای اتهامی چون سوء رفتارهای جنسی و فروش مواد مخدر انجام گرفت.  بعلاوه مقامات دولتی در ایران روزنامه نگاران در ایران و خانواده‌های آنها را هدف حملات خود قرار داده که نمایانگر دستگیری دنباله دار و زندانی شدن در زندان وحشتناک و بدنام اوین است.

این تلاشها برای ترساندن و تخریب اعتبار روزنامه نگاران ایرانی در خارج از کشور و تحت پیگرد دولتی  قرار گرفتن آنها موقعی بر نگرانی ما می‌آفزاید که آنها تنها از حق آزادی بیان خود استفاده می‌کنند. سی جی اف ای از دولت ایران میخواهد به اعمال بدنام کردن و تهدید که از طرف مقاماتش علیه روزنامه نگاران انجام میگیرد، خاتمه دهد و فوراً روزنامه نگاران و اعضای خانواده‌های دستگیر شده را آزاد کرده و به آزادی بیان ایرانیان در کشور خود و در خارج احترام بگذارد.

با تشکر از توجه شما و منتظر پاسخ شما هستم
رییس هییت مدیره سی جی اف ای
آرنولد امبر
http://www.cjfe.org

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: