UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سوپراستورهای بزرگ قوطی‌های ماهی‌ تاریخ گذشته می‌‌فروشند

سوپراستورهای بزرگ قوطی‌های ماهی‌ تاریخ گذشته می‌‌فروشند

 Walmart پس از شکایت یک زن پذیرفته است که اشتباه کرده و Safeway دستور رسیدگی داده است.

 شهرگان: زنی‌ پس از آنکه اخیراً به علت خوردن پاته لابستر تاریخ گذشته وال مارت مریض شد می‌‌گوید وقتی‌ دریافت که قوطی لابستر تاریخ گذشته بوده و باید یک سال پیش از قفسه خارج می‌‌شد شوکه شده بود.

مارگارت ۷۸ ساله می‌‌گوید «ترسناک بود. خیلی ترسناک. خب، بعد فکر کردم چطوری این قوطی در قفسه مانده است؟ یک جای کار اشکال دارد.»

مارگارت پس از خوردن پاته مریض می‌‌شود و وقتی‌ به ته قوطی نگاه می‌‌کند می‌‌بیند که آخرین تاریخ مصرف آن جولای ۲۰۱۱ بوده، یعنی یک سال و نیم پیش از خرید او.

رودامسکی می‌‌گوید او مبلغ ۵۰ دلار خسارت از طرف وال مارت را رد کرده و ترجیح داده مسئله را در سطح عمومی‌ مطرح کند.

سخنگوی وال مارت، فلیشیا فیفر، می‌‌گوید سیاست شرکت او فروختن اجناس تاریخ مصرف گذشته نیست. «ما این مسئله را خیلی جدی می‌‌گیریم. متأسفیم و اقلام تاریخ مصرف گذشته را از قفسه خارج خواهیم کرد.»

 Screenshot_4

این تنها مورد نیست

برنامه Go public از ۱۷ فروشگاه بزرگ خوار و بار فروشی در محدودهٔ ونکوور بازدید کرد و دریافت که یک سوم آنان در قفسه‌های خود قوطی‌های ماهی‌ و غذاهای دریایی تاریخ مصرف گذشته دارند.

قوطی‌های کهنه تون ماهی‌ و میگو که پایان تاریخ مصرفشان از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بود، با قوطی‌هایی‌ که تاریخ مصرف آنان برای ۲۰۱۵ بود مخلوط شده بودند.

تولیدکنندگان می‌‌گویند قوطی‌های ماهی‌ و غذای دریایی می‌‌توانند به مدت تقریبی سه‌ سال در قفسه‌ها باشند پیش از آن که تاریخ مصرف آن‌ها به سر رسد.  پس از آن مزه، بافت و ارزش غذایی آن‌ها رو به بدی می‌رود اما هنوز خوردن آن‌ها مشکلی‌ ایجاد نمی‌‌کند.

فروشگاهی که در بازدید GO public بیش از همه محصولات تاریخ مصرف گذشته داشت Safeway بود. سه‌ فروشگاه بازدید شده این زنجیره‌ قوطی‌های ماهی‌ و میگو را بین یک تا سه‌ سال پس از تاریخ مصرف آن‌ها می‌‌فروختند.

یک فروشگاه سیف وی در کوکیتلام قوطی میگوی محصول اندونزی را که تاریخ مصرف آن برای آگوست ۲۰۱۰ قید شدهٔ بود، می‌‌فروخت.

مدیر روابط عمومی‌ سیف وی، بتی کسلی، می‌‌گوید «ما از یافته‌های شما خیلی‌ ناراحت شده‌ایم و مسئله را جدی می‌‌گیریم… فروشگاه‌های ما به صورت هفتگی اجناس را چک می‌‌کنند… تحقیقات شما فرصت‌هایی‌ برای بهبود کار ماست.»

قوطی‌های تاریخ گذشته در فروشگاه‌های Trifthy’s و Pricesmart  هم موجود بود که این هر دو نیز از فروشگاه‌های زنجیره‌‌ای هستند.

در کانادا هیچ مقررات دولتی علیه فروش کالای تاریخ گذشته وجود ندارد. بیشتر تولیدکنندگان به صورت داوطلبانه روی محصولات خود تاریخ مصرف می‌‌گذارند.

کارشناسان بهداشت غذایی می‌گویند هیچ مدرکی‌ مبنی بر بیماری به علت مصرف غذاهای تاریخ مصرف گذشته وجود ندارد، اما به علت نبودن مطالعات مستقل نیز نمی‌‌توان گفت مصرف این‌گونه محصولات موجب بیماری نمی‌‌شود.

یکی‌ از استادان مهندسی‌ غذایی یو بی‌ سی، سیوان وانگ می‌‌گوید «در این زمینه اطلاعات کافی‌ برای قضاوت در دسترس نیست. بی‌تردید مصرف غذاهای تاریخ مصرف گذشته از نظر کیفیت غذا درست نیست»

کارشناس دیگری از یو بی‌ سی، زیانون لوو، می‌‌گوید «ممکن است در این قوطی‌ها BPA وجود داشته باشد، به خصوص در قوطی‌های وارداتی».

CBCNEWS

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: