UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سینمای آدینه: نگاهی به فیلم پسرهای خوب

سینمای آدینه: نگاهی به فیلم پسرهای خوب

TNG_Day_#21_11212014-31.dng

کارگردان: شان بلک، فیلمنامه: شان بلک، آنتونی باگاروزی، بازیگران: راسل کرو (جکسون)، رایان گوسلینگ (هولند مارچ)، کیم باسینگر(جودیت کوتنر). حادثه ای- کمدی- جنایی، ۱۱۶ دقیقه، آمریکا (۲۰۱۶).

خلاصه: سال ۱۹۷۷، هالیوود، دو کارآگاه برای کشف راز خودکشی یک پورن استار مشهور با یکدیگر همکاری می کنند اما هر چه پیش می روند ماجرا پیچیده تر می شود و پای دیگران نیز به میان کشیده می شود.

 [clear]

هولاند مارچ پدر مجرد با دختر نوجوانش که اصرار دارد نقش همسر‪/مادر‪/ همکار را برای او ایفاء کند یک کارآگاه خصوصی مقروض و دست و پاچلفتی است که مشتری چندانی ندارد اما حالا با یک پیشنهاد کار روی یک پرونده جنایی روبرو شده که او را رو در روی گانگسترها قرار می دهد.

کمدی سیاه و نئو فیلم نوار گونه ای که هالیوود را در اوج سالهایی که سکس و پورن در آن اقتدار داشت با تئوری توطئه پیوند می زند و از این رو به صعنت سرگرمی و کالاشدگی سکس و برهنگی طعنه می زند.

تلاش برای غافلگیر کردن تماشاگر که منطق روایی کمدی را زیرپا میگذارد سبب شده است تا به همراه ریتم و ضرباهنگ خوب فیلم، پسرهای خوب با فضای غریب و تصاویر رنگ پریده دهه هفتاد گونه ش، به یادماندنی به نظر برسد.

یکی از عوامل موفقیت فیلم رایان گوسلینگ در نقشی کم و بیش متفاوت است که پیش تر شاهد بازی خیره کننده او در رانندگی (نیکلاس ویندینگ رفن، ۲۰۱۲) بودیم او هم درصدد است جنتلمن خوش لباس و پدری نمونه باشد و هم باید با تبهکاران مسلح دست و پنجه نرم کند.

 [clear]

می توان با انگاره های فرویدی به صحنه درخشان آغازین فیلم اشاره کرد وقتی که پسر نوجوان از خواب بودن والدین ش مطمئن می شود و مجله مخصوص بزرگسالان را برمیدارد که تصویر پورن استار مشهوری در میانه ش چاپ شده، خودرویی وارد خانه شان می شود و پسر نوجوان همان زن زیبای برهنه روی مجله را می یابد که آخرین نفس هایش را می کشد و سپس روی او را می پوشاند در اینجا نمایش، نمایشگری، کالاشدگی و خشونت برضد زنانگی در یک لحظه تماشاگر و پسرنوجوان را همزمان غافلگیر می کند.

nice2

اینجاست که نقش دختر نوجوان کارآگاه در این هزارتوی سکسیستی آن چنان پررنگ می شود که تهدید همکار تازه پدرش به اینکه دیگر با او حرف نخواهد زد او را از کشتن قاتل بازمی دارد، او در این دنیای غریب نقش زن واقعی و معصومیتی را دارد که در تقابل با جهان متضاد پیرامون قرار می گیرد.

 [clear]

فیلم که با روایت دو کارآگاه آغاز می شود سرانجام با تاسیس دفتر مشترک پسرهای خوب به پایان می رسد درحالی که حافظان راستکاری سیستم خود متهم به خلافکاری هستند. طنزی سیاه و تلخ که از دیگر کارهای بلک (کیس کیس بنگ بنگ، ۲۰۰۶ و اسلحه مرگبار، ۱۹۸۷) فاصله می گیرد و به یک هزارتوی جنایی پست مدرن نزدیک می شود.

 [clear]

[clear]

[clear]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

امید حبیبی نیا روزنامه نگاری سینمایی را از سال ۶۸ آغاز کرده و با اغلب نشریات سینمایی و فرهنگی از جمله مجله فیلم و روزنامه های ایران و همچنین بخش های مختلف تولید، خبر و تحقیق در رادیو و تلویزیون همکاری داشته است، وی از اعضای نخست انجمن منتقدان سینمای ایران بود و چند دوره نیز به عنوان داور انجمن و همچنین داور بخش فیلم های کوتاه جشنواره فیلم فجر به فعالیت پرداخت. او دهها تحقیق علمی در زمینه سینما، روانشناسی ارتباطات و ارتباطات به مجامع علمی بین المللی ارائه کرده است و در رشته های روانشناسی بالینی، کارگردانی سینما، تحقیق در علوم ارتباطات، مطالعات جهانی با گرایش تحقیق در رسانه ها به تحصیل و تدریس پرداخته است. وی همچنین با رسانه های بین المللی از جمله بی بی سی و فرانس ۲۴ نیز همکاری داشته است و سردبیر نشریه دو زبانه رسانه شناسی ست.

۱ نظر

  1. دانلود کتاب

    دمتون گرم خیلی خوب بود

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: