UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

شهردار ونکوور در کنار ۱۳۶ گروه بومیان بی‌سی بر علیه خط لوله نفت

شهردار ونکوور در کنار ۱۳۶ گروه بومیان بی‌سی بر علیه خط لوله نفت

شهرگان: رهبران بومیان بی سی هفته گذشته برای بزرگداشت سومین سال امضای بیانیه “به نجات منطقه فریزر برخیزیم”، که جهت مخالفت با عبور هر خط لوله جدید نفت و یا تانکرهای نفتکش از بریتیش کلمبیا صادر شده بود، با شهردار ونکوور ،گرگر رابرتسن دست اتحاد دادند.

در مراسمی در هتل‌هایت ونکوور، سه گروه دیگر از بومیان امضای خود را به این بیانیه اضافه کردند – بنا به نظر آن‌ها این بیانیه یک قانون بومی است که به علت جانبداری از حقوق بومیان، که بموجب قوانین آبا و اجدادی آن‌ها، قانون اساسی کانادا، و قوانین بین‌المللی، مورد تجاوز قرار گرفته است، مشروعیت دارد. به این ترتیب امضاها به ۱۳۶ تا کنون رسید.

Screenshot_1

جان ریدس دیل، رئیس بومیان وت سوتن، در پاسخ به سوالی که به ۵ معیار کریستی کلارک، نخست وزیر بی سی، برای حمایت از هر خط لوله نفت سنگینی اشاره داشت، در حالی که لباس کامل بومی پوشیده بود، جلوی میکروفون آمده و گفت:

“۵ معیار مورد اشاره شما به وسیله بومیان تعیین نشده‌اند. ما یک معیار داریم: این معیار آینده نامیده می‌شود. مقامات انتخابی می‌دانند که آینده آنان در ارتباط با گوش دادن به خواست‌های مردمی است که به آنان رای داده‌اند. این باید معیار آنان باشد. این دولت چنین کاری انجام نمی‌دهد.”

شهردار رابرتسن روز ۱۳ دسامبر را روز بیانیه نجات منطقه فریزر در ونکوور اعلام کرد. وقتی که شهردار از سوی یک گزارشگر، با ذکر این موضوع که پروژه‌های عظیم دارای مزایای اقتصادی است، مورد چالش قرار گرفت، رابرتسن اظهار داشت که اقتصاد بی سی به این گونه پروژه‌ها “وابستگی صفر” در صد دارد.

او گفت: “ما باور داریم در بنا کردن اقتصادی موفق در اینجا بایستی از منطقی پیروی کنیم، و آن این است که برای زندگی خود و زندگی نسل‌های آینده ایجاد ریسک نکنیم. چند طوفان بیشتر در فیلیپین، و یا طوفان‌های دریایی در نیویورک را باید شاهد باشیم تا دریابیم بکار گیری بیش از حد سوخت‌های فسیلی اثری جدی و حیاتی بر آینده ما دارد؟ به روشنی می‌توان دید این گونه پروژه‌ها بخشی از آینده‌ای ترسناک و ناپایدار برای ما هستند.”

جرالد آموس از گروه بومی هیزلا گفت جوامع بومی که بیانیه را امضا کرده‌اند “به هر وسیله ای” با خط لوله پیشنهادی دروازه شمالی و گسترش خط لوله پیشنهادی کیندر مورگان از مسیر کوهستان مخالفت خواهند کرد.

هم اکنون جلسه شنیدن نظرات مربوط به خط لوله دروازه شمالی از طرف دولت فدرال در جریان است. پس از آنکه شرکت کیندر مورگان تقاضا نامه‌های خود را در اواخر سال آینده تسلیم کرد، برای این پروژه هم جلسه شنیدن نظرات برگزار خواهد شد.

منبع مترو

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: