UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین مربوط به تصادفات رانندگی‌، صدمات بدنی و ICBC در ایالت بریتیش کلمبیا (بخش ۵)

قوانین مربوط به تصادفات رانندگی‌، صدمات بدنی و ICBC در ایالت بریتیش کلمبیا (بخش ۵)
حسین فرامرزی

حسین فرامرزی

در هنگام وقوع تصادفات رانندگی‌ چه کارهایی‌ را می‌بایست انجام داد؟

حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند، شاید این مثل معروف را همه شما خوانندگان شنیده باشید، بنابراین باید همیشه آماده مقابله با حوادث باشیم. موارد ذیل میتواند شما را با کارهایی‌ که پس از وقوع تصادف رانندگی‌ می‌توان انجام داد آشنا سازد.

محل تصادف را ترک نکنید

به هیچ عنوان محل تصادف را بدون تحویل اطلاعات شخصی‌ به طرف مقابل، اجازه پلیس و یا اطلاع افراد دیگر حاضر در صحنه ترک نکنید. ترک صحنه تصادف بدون تبادل اطلاعات شخصی‌ و یا فرار از محل تصادف جرم محسوب میگردد و میتواند پیامد‌های جدی برای شخص متخلف در پی‌ داشته باشد.

از سلامت افراد در صحنه تصادف مطمئن شوید

زمانی که یک حادثه بروز می‌کند، اولین کار حفظ ایمنی و سلامت افراد است؛ بنابراین قبل از اینکه هر کاری انجام دهید، مطمئن شوید که همه افراد سالم هستند. به همین دلیل سعی کنید که تک تک افراد حاضر در خودرو را معاینه اولیه کرده و از سلامت اولیه آن‌ها مطمئن شوید. اگر فردی جراحتی دارد، پیش از هر اقدامی با با پلیس و یا ۹۱۱ تماس بگیرید. اگر هیچ اطلاعاتی از علم پزشکی و کمک‌های اولیه ندارید، سعی کنید به افراد مصدوم دست نزنید.

با پلیس تماس بگیرید

 اولین عمل پس از اطمینان از سلامت افراد، تماس با پلیس و یا ۹۱۱ است. زمانی که پلیس به صحنه می‌رسد، شما باید:

 – گواهینامه خود را ارائه دهید

– مدارک مورد نیاز خودرو و احراز هویت را به پلیس ارائه دهید

– آدرس دقیق و تلفن خود را حتما در کنارتان داشته باشید

امکان دارد پلیس از شما بخواهد تا گزارش تصادف را شرح دهید. این نکته بسیار حائز اهمیت می‌باشد که شما تمامی‌ جزیئات تصادف را به پلیس گزارش نمائید و اسم و مشخصات شهود را به پلیس بگویید زیرا تمامی‌ این اطلاعات در آینده بر روی میزان غرامتی که به شما تعلق می‌گیرد تاثیر میگذارد. پس از مکتوب شدن گزارش، نام افسر پلیس، شماره برگه گزارش و تلفن پلیس را دریافت نمایید.

اطلاعات راننده روبه‌رو و اسم و مشخصات شهود را دریافت کنید

مادامی که منتظر رسیدن پلیس به سر صحنه تصادف هستید، سعی کنید تا اطلاعات شخصی خود را با راننده روبرویی مبادله نمایید. جابه جایی نام، آدرس، شماره تلفن، مدل و سال ساخت خودرو، شماره پلاک، و شماره گواهینامه مهم می‌باشد. همچنین اسم و مشخصات تمامی‌ شهود صحنه تصادف را یادداشت نمائید، زیرا ممکن است که لازم گردد این افراد در دادگاه در مورد نحوه وقوع تصادف و اینکه مقصر تصادف چه شخصی‌ بود شهادت دهند. اگر راننده مقابل، مالک خودرو نبود، سعی کنید تا تلفن مالک اصلی خودرو را حتما از وی دریافت نمایید.

از صحنه تصادف فیلم و عکس بگیرید

در برخی‌ مواقع (مخصوصاً هنگامی که تصادف جزئی می‌باشد) این امکان وجود دارد که پلیس به محل تصادف نیاید. برخی‌ اوقات ممکن است که پلیس با تاخیر به صحنه تصادف برسد. به همین علت، قبل از جابجایی‌ وسایل نقلیه و انتقال آنها به کنار خیابان از صحنه تصادف فیلم و عکس تهیه نمائید. این فیلم‌ها و عکسها می‌توانند در آینده در دادگاه مورد استفاده قرار گیرند تا شدت تصادف، میزان جراحات، و اینکه چه شخصی‌ در تصادف مقصر بود را اثبات نمایند.

حتما به پزشک خود و یا بیمارستان مراجعه نمائید

 حتی اگر پس از تصادف احساس می‌کنید که شرایط خوبی دارید، مراجعه به دکتر را فراموش ننمایید. ممکن است شما حس بدی نداشته باشید، اما باید بدانید برخی از جراحات در صحنه تصادف خود را نشان نداده و با گذشت چند ساعت عود می‌کنند. به یاد داشته باشید که برخی از مشکلات به وجود آمده، پس از ۲۴ ساعت از زمان بروز، تازه مشخص می‌شوند. مشکلات زیر مهم‌ترین اتفاقات پس از بروز یک تصادف است:

– سردرد، گردن درد، کمردرد، درد شانه ها

– سر درد، شروع از کف جمجمه

– درد در شانه و حساسیت به لمس بدن

– بی حسی بازوها و احساس سوزن سوزن شدن بدن

– خستگی و سرگیجه

یادآوری: حسین فرامرزی، وکیل دادگاه های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نمی باشد، و مقالات حقوقی مندرجه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی زبان کانادایی تهیه شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به مرور زمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به تمامی خوانندگان توصیه میگردد که قبل از انجام هر گونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند. برای اطلاعات بیشتر شما میتوانید به وب سایت دفتر حقوقی فرامرزی به آدرس WWW.FLCLAWYERS.COM مراجعه نمایید. لطفا برای دریافت نکات حقوقی کوتاه روزانه صفحه فیسبوک Faramarzi Law Corporation را لایک کنید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: