UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

قوانین مربوط به مالک و مستأجر در املاک مسکونی

قوانین مربوط به مالک و مستأجر در املاک مسکونی

(بخش پنجم)

کارهایی که مالک و مستأجر می‌بایست در هنگام اتمام اجاره انجام دهند (Moving Out)

قراردادهای استیجاری می‌توانند به طرق گوناگونی به اتمام برسند. برای مثال، هنگامی که طول مدت قرارداد به اتمام برسد و یا مالک و مستأجر به صورت توافقی قرارداد اجاره را به اتمام برسانند، مستأجر می‌بایست ملک استیجاری را تخلیه نماید. در هنگام اتمام قرارداد استیجاری و تخلیه ملک، مالک و مستأجر می‌بایست مسائل زیر را مدّ نظر قرار دهند.

(Condition Inspection Report) تهیه گزارش شرایط ملک استیجاری

در پایان اجاره، مالک و مستأجر می‌بایست ملک استیجاری را بازرسی کرده، و گزارش شرایط ملک را تهیه نمایند. این بازرسی باید هنگامی که ملک خالی می‌باشد تهیه گردد. سپس مالک و مستأجر این گزارش را با گزارشی که در ابتدای اجاره تهیه کرده بودند مقایسه نموده، و تشخیص می‌دهند که آیا آسیب و یا خسارتی در طول مدت اجاره به ملک وارد آماده است.

(Returning Damage & Pet Deposits) باز پرداخت سپرده‌ها به مستأجر

در هنگام اتمام قرارداد استیجاری و پس از تهیه گزارش بالا، مالک و مستأجر می‌توانند تشخیص دهند که آیا خسارتی به ملک وارد شده است یا خیر، و آیا لازم است که از مبلغ سپرده برای تعمیر خسارت استفاده گردد؟ اگر مالک و مستأجر در این زمینه به توافق برسند، مالک می‌بایست مبلغ خسارت را از سپرده کسر نموده و الباقی آنرا به مستأجر بازگرداند. اما اگر مالک و مستأجر در این زمینه به توافق نرسند، آن‌ها می‌بایست به سازمان مربوط به امور مالک و مستأجر مراجعه نموده تا در این زمینه تصمیم گیری گردد.

نحوه شکایت از مالک و یا مستأجر (Complaint)

توصیه ما به تمام مالکین و مستاجرین گرامی این می‌باشد که در صورت به وجود آمدن اختلاف بین آن‌ها، ابتدا سعی نمایند تا این اختلاف‌ها را از طریق گفتگو حل و فصل نمایند. ولیکن در برخی از موارد، رفع اختلاف از طریق گفتگو امکان پذیر نمی‌باشد. در این شرایط، مالکین و مستاجرین می‌توانند از سازمان مربوط به امور مالک و مستأجر درخواست رسیدگی و صدور حکم نمایند.

ساده‌ترین راه برای شروع پرونده، شما ابتدا می‌بایست یک حساب یا اکانت اینترنتی با سازمان امور مربوط به مالک و مستأجر باز کنید، که در وب سایت زیر موجود می‌باشد:

https://www.bceid.ca/register/basic/account_details.aspx?type=regular

پس از باز کردن این حساب یا اکانت اینترنتی، شما می‌توانید پرونده شکایت خود را از طریق وب سایت زیر شروع نمائید:

http://www2.gov.bc.ca/gov/topic.page?id=49B9F45B33D040A3BCD1498D604B48AB

اکثر شکایات از طریق تلفنی رسیدگی می‌شوند و نیازی به حضور مالک یا مستأجر در این سازمان نمی‌باشد. در پایان، این سازمان حکمی را ابلاغ می‌کند که هم برای مالک و هم برای مستأجر لازم الاجرا می‌باشد. در صورت نیاز شما می‌توانید درخواست تجدید نظر نمائید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

یادآوری: حسین فرامرزی، وکیل دادگاه‌های ایالت بریتیش کلمبیا، به هیچ گروه سیاسی، دولتی، و یا مذهبی وابسته نیست، و مقالات حقوقی مندرجه، تنها برای افزایش سطح آگاهی جامعه فارسی زبان کانادایی تهیه شده است. به علت امکان تغییر در قوانین کانادا به مرور زمان، و همچنین عدم امکان بیان کلیه قوانین در این مقالات، به تمامی خوانندگان توصیه می‌گردد که قبل از انجام هرگونه موضوع حقوقی، با وکیل خود مشورت نمایند

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: