UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

کتاب‌های داستانی که در نمایشگاه امسال پرفروش شدند

کتاب‌های داستانی که در نمایشگاه امسال پرفروش شدند

پرفروش‌های حوزه ادبیات داستانی در نمایشگاه امسال موضوعی بود که در آخرین روز نمایشگاه با سر زدن به غرفه‌های برخی ناشران داستان ایرانی پیگیری کردیم. به این بهانه خواستیم از وضعیت کتاب‌های داستانی ایرانی که امسال در نمایشگاه کتاب مخاطبان بیشتری داشته‌اند، مطلع شویم.

3d8943607a565061d4e324b89f47f15fبه گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،  فریاد شیری، مدیر نشر «نگیما» از سه کتاب پرفروش خود در نمایشگاه بیست و ششم نام برد و گفت: «رها» نوشته نازنین فاطمه جمشیدی، «راز سکوت» نوشته ملیحه رسولی و «داستان مادری که دختر پسرش شد» نوشته قلی خیاط، کتاب پرفروش حوزه ادبیات داستان ما در نمایشگاه بودند.

در گفت‌وگو با یکی از فروشندگان غرفه نشر نگاه در نمایشگاه نیز مطلع شدیم که رمان «گلف روی باروت» نوشته آیدا مردای، پرفروش‌ترین رمان نشر نگاه در میان تازه‌های این ناشر بود. 
آثار داستانی چون «هم‌نوایی شبانه از ارکستر چوب‌ها» نوشته رضا قاسمی و «خاطره‌های پراکنده» و «دو دنیا»- هر دو از گلی ترقی نیز کتاب‌های پرطرفدار انتشارات نیلوفر در این نمایشگاه بودند. 
سید علی شجاعی، دیگر ناشر حوزه داستان نیز کتاب‌های پرفروش انتشارات «کتاب نیستان» را معرفی کرد و به «ایبنا» گفت: «نامیرا» نوشته صادق کرمیار، «کمی دیرتر» نوشته سیدمهدی شجاعی و «ماه به روایت آه» نوشته ابوالفضل زرویی‌نصرآباد از رمان‌های پرفروش ما در این دوره از نمایشگاه کتاب بودند. 
ابراهیم صالح‌رامسری از مسوولان نشر «معین» نیز پرفروش‌های این نشر را در آخرین روز نمایشگاه کتاب عنوان کرد و گفت: «فرهنگ پارسی» (برپایه‌ واژگان نژاده و ناب، برساخته و در پیش نهاده و به کارگرفته میرجلال‌الدین کزازی) به کوشش سیمین حلالی، «فرزند ایران» نوشته میرجلال‌الدین کزازی، «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی و «آب انبار» نوشته مرادی کرمانی، از کتاب‌های بودند که مخاطبان استقبال بیشتری از آن‌ها داشتند.
از پرفروش‌های داستان نشر «ققنوس» نیز بنا به گفته مسوولان غرفه این ناشر، می‌توان به «دالان بهشت» نوشته نازی صفوی، «اینجا نرسیده به پل» نوشته آنیتا یارمحمدی و «بازی آخر بانو» نوشته بلقیس سلیمانی اشاره کرد. 
کتاب‌های «نبود اسطوره‌ها» نوشته محمدرضا سارنچه، «آتوسا» (مهین بانوی هخامنشی) نوشته حسن شیدا نیز پرفروش‌های نشر «ترفند» در نمایشگاه کتاب تهران بودند. 
در غرفه انتشارارت سوره مهر نیز طبق گفته مسوولان این ناشر، کتاب‌هایی چون «شاه بی شین» نوشته کاظم مزینانی، «سه‌گانه» (شب و قلندر، ای کاش گل رز سرخ نبود و شباویز) از منیژه آرمین و «جاده جنگ» نوشته منصور انوری، پر مخاطب شدند.
نشر آموت نیز رمان «عاشقانه» نوشته فریبا کلهر را در زمره پرفروش‌ها داشت، «شوهر عزیز من» از همین نویسنده و «نسکافه با عطر کاهگل» نوشته م. آرام، نیز از دیگر کتاب‌های پرطرفدار  این ناشر در نمایشگاه بودند.
رمان‌های «خوش نشین» نوشته علی موذنی، «سه کاهن» نوشته مجید قیصری و «جمجمه‌ات را قرض بده برادر» نوشته مرتضا کربلایی نیز به نقل مسوولان نشر «عصر داستان»، وابسته به بنیاد ادبیات داستانی از آثار پرفروش بوده‌اند.
«باغ اناری» نوشته محمد شریفی، مجموعه داستان «کت زوک» نوشته مهدی کرمانی و «مرادو» نوشته محمدعلی آزادیخواه نیز از کتاب‌های پرفروش بخش ادبیات داستانی نشر «نون» در نمایشگاه کتاب تهران بودند. 
بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  تا امروز (۲۱ اردیبهشت) ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری کتاب ایران: حامد الماسی 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: