UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نمایشگاه “داستان‌هایی از فعالان حقوق زنان” در دوبلین

نمایشگاه “داستان‌هایی از فعالان حقوق زنان” در دوبلین

 نمایشگاه "داستان‌هایی از فعالان حقوق زنان" از طرف گروه ایران سازمان عفو بین‌الملل ایرلند در دانشگاه UCD دوبلین با حضور شیرین عبادی افتتاح شد.

معرفی شدن به عنوان یکی از فعالان حقوق زنان در کنار شماری از فعالان باسابقه و پرتلاش جنبش زنان ایران که با بیشترشان سابقه‌ی آشنایی، دوستی و همکاری دارم و تعدادی از آن‌ها به راستی در حکم آموزگارانم هستند باعث افتخار است. عکس و بیوگرافی «بهاره علوی» هم در این نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت. اما جای «زینب بایزیدی» به عنوان فعال زنی که اینک در زندان است خالی بود. برگزار کنندگان قصد دارند در دور بعدی نمایشگاه عکس و بیوگرافی زینب را هم اضافه کنند.

 در بخشی از پیام صوتی که برای بازدید کنندگان این نمایشگاه ضبط کردم، گفتم:
من در ابتدا از موضع حقوق بشری نسبت به تبعیضات قانونی و اجتماعی علیه زنان حساس و به فعالیت در راستای برابری خواهی ترغیب شدم. اما بعد از گذشت مدت کوتاهی از همکاریم با جنبش زنان در «کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز» این نگاه حقوق بشری جای خود را به دیدگاهی فمینیستی داد و من امروز با افتخار خود را یک فمینیست می‌دانم.
این تغییر دیدگاه مثبت در نتیجه‌ی بالا رفتن آگاهی‌ام به واسطه‌ی آشنایی و دوستی با فعالان زنی بود که در واقع هر کدام برای من نقش یک آموزگار را داشتند. در این مدت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بسیار از آن‌ها آموختم. چه مشخصاً در حوزه زنان و چه عموماً در رابطه با حقوق بشر و فعالیت‌های اجتماعی.
علاوه بر این فمینیست بودن تأثیر مستقیمش را روی شخصیت درونی و زندگی شخصی من هم گذاشت. بنا بر این به جرأت می‌توانم بگویم فعالیت در کمپین و به طوری کلی جنبش زنان جزء تأثیرگذارترین و مثبت‌ترین اتفاقات زندگی‌ام بوده است. در واقع من طی این مدت به یک رشد و بلوغ فکری و عملی در زندگی شخصی و فعالیت‌های اجتماعی‌ام رسیدم.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: