UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

نه ساغر بشکند، نه شراب بی‌جام ماند

نه ساغر بشکند، نه شراب بی‌جام ماند

بعداز مدت‌ها ننوشتن و با شما سخن نگفتن حالتی مثل خناق وخفگی به من دست داده‌است. نادانسته و ناپخته به‌سمت کسب‌و کاری سوق داده شدم که همه‌ی زمان و توان و توشه‌ی ذهنی و جسمی مرا معطوف به‌خود کرده‌است. تلاش کردم تا: نه شعر بسوزد نه کباب؛ نه کلام فطیر و بی‌مایه شود و نه نان و طعام از مزه بیفتد. نه ساغر بشکند، نه صراحی تشنه بماند؛ نه قدح از دست بیفتد و نه شراب بی‌جام ماند.

آری! این هفته فرصت فراهم آمده را مغتنم شمردم تا -هرچند بریده بریده و نارسا – از تغییراتی که در صفحات شهروند بی‌سی و سایت شهرگان به‌وجود آورده‌ایم با شما درمیان بگذارم. و نیز به معرفی یک همکار جدید بپردازم.

باری! از این هفته – آنچنان که شاهدش هستید – صفحاتی را ‌گشوده‌ایم تا بیشتر به مسایل محلی این استان و گزارشات داخل مترو ونکوور بپردازد. برآنیم تا تجربه مهاجرت و تجربه‌های زندگی ایرانیانی را که طی بیش از سه دهه در این استان زندگی کرده‌اند، بازتاب دهیم. در این شماره این صفحه به زندگی رامتین شهرزاد، مهاجر پناهنده ایرانی مقیم مترو ونکوور می‌پردازد.

در این راه سید‌مصطفی رضیئی روزنامه‌نگار جوان و پرکار؛ ما و شهروند بی‌سی را، شهرگان و شهروندان فارسی‌‌زبان ساکن بی‌سی را یاری خواهد داد تا مهاجرین ایرانی زندگی خود را برای دیگر هموطنان تعریف کنند.

سیدمصطفی رضیئی

سیدمصطفی رضیئی

سیدمصطفی رضیئی، مترجم و روزنامه‌نگار مقیم شهر برنابی – کانادا است. او نزدیک به دو سال است در این کشور زندگی می‌کند و تاکنون ۱۴ کتاب به ترجمه او در ایران و انگلستان منتشر شده‌اند، همچنین چندین کتاب الکترونیکی به قلم او و یا ترجمه‌اش در سایت‌های مختلف عرضه شده‌اند، از جمله چهار دفتر شعر از چارلز بوکاووکسی که در وب‌سایت شهرگان منتشر شده‌اند. او فارغ‌التحصیل روزنامه‌نگاری از کالج لنگرا در شهر ونکوور است، رضیئی عاشق نوشتن، عکاسی و ساخت ویدئو است، برای آشنایی بیشتر با او به صفحه فیس‌بوک‌اش مراجعه کنید.

لطفاً نظرات خود را با ما درمیان بگذارید و برایمان بنویسید.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

هادی ابراهیمی رودبارکی؛ شاعر، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه شهرگان آنلاین؛ متولد ۱۳۳۳- رشت و ساکن کانادا - استان بریتیش کلمبیاست.

فعالیت ادبی و هنری او با انتشار گاهنامه فروغ در لاهیجان در سال ۱۳۵۰ شروع شد و شعرهای او به تناوب در نشریات نگین، فردوسی، گیله‌مرد، گردون، شهروند کانادا و شهرگان ونکوور چاپ و منتشر شد.

ابراهیمی همراه با تاسیس کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۳ در نورت ونکوور، اولین انجمن فرهنگی-ادبی را با نام پاتوق فرهنگی هدایت در همین سال به‌همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی ساکن ونکوور راه‌اندازی کرد که پس از تعطیلی کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۷ این انجمن با تغییر نام «آدینه‌ شب» برای سال‌ها فعالیت خود را بطور ناپیوسته ادامه داد.

هادی ابراهیمی رودبارکی از سال ۲۰۱۰ رادیو خبری فرهنگی شهرگان را تاسیس و تا سال ۲۰۱۵ در این رادیو به فعالیت پرداخت.

از ابراهیمی تاکنون دو کتاب شعر منتشر شده‌است:

«یک پنجره نسیم» - ۱۹۹۷ - نشر آینده - ونکوور

«همصدایی با دوئت شبانصبحگاهی» نشر بوتیمار - ایران

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: