UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

هشدار جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی

هشدار جمعی از فعالان سیاسی و فرهنگی

هم میهنان!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گسیل یگان هایی از “حشد الشعبی” به خوزستان و استقرار بخشی از “لشکر فاطمیون” در لرستان، سرانجام دو بازوی برونمرزی خود را وارد ایران کرد تا سطح ماجراجویی‌ها و تروریسم چهار دهه‌ای خود علیه مردم ایران و تهدید امنیت در منطقه را بالاتر ببرد. “حشد الشعبی” دست پرورده سپاه پاسداران، تشکلی نظامی است از بخشی از شیعیان عراق که از آموزش و پشتیبانی تدارکاتی و عقیدتی “سپاه قدس” برخوردار هستند. “فاطمیون” نیز جریانی مرکب از شیعه‌های افغانستانی و پاکستانی تحت نظارت و کنترل “قاسم سلیمانی” که خود او مستقیماً از شخص خامنه‌ای فرمان می‌برد. اکنون بخش هایی از همین بازوهای سپاه برای انجام ماموریت تازه خود از ایستگاه “عمق استراتژیک” جمهوری اسلامی در سوریه، به ایران آمده و در آن استقرار یافته‌اند.

پوشش “انسان دوستانه” این اقدام با توجیه کمک رسانی به مناطق سیل زده کشور و مصیبت دیدگان، ظاهر سازی محض برای پیشبرد مقاصد خاص قلدرانه “سپاه قدس” است. این، جز یک عمل سیاسی چند منظوره با انگیزه‌های نظامی گرایانه و سرکوبگرایانه نیست. تصمیمی بی هیچ تردید ساخته و پرداخته شده در ستاد عملیاتی “بیت رهبری” ولی فقیه خامنه‌ای، و رویکردی نوین در مسیر راهبرد نظامیگرایانه که منظور از آن قدرت نمایی جمهوری اسلامی در برابر دولت امریکا و رقبایش است.

 

این تصمیم در همانحال تقویت قدرت سرکوب حکومت در داخل کشور را در نظر دارد و برای افزایش ظرفیت سرکوبگری جمهوری اسلامی علیه مردمی است که در آتش نارضایتی از این حکومت می‌سوزند. به هوش باشیم که سپاه پاسداران، از جایگاه “دولت با تفنگ” و تحت نام مصالح “امت اسلامی” دست اندرکار تدارک برنامه‌های ماجراجویانه‌اش است و از هم اکنون برای حضور “حشد الشعبی”، “فاطمیون”، “حزب الله” و چه بسا “حماس” و “حوثی” در درگیری‌های درون کشوری و بیرون از آن زمینه سازی می‌کند. نباید اجازه داد که حضور بازوهای برونمرزی غیر ایرانی سپاه در هیچ منطقه‌ای از کشورمان اعم از مناطق مرزی و غیر مرزی بدل به امری عادی شود.

این تصمیم عملیاتی شده سپاه پاسداران، پاسخی ماجراجویانه به تصمیم ماجراجویانه اخیر دولت امریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران است و نشانگر اینکه، اولین بهره بردار از سیاست اخیر رئیس جمهور ترامپ، همین “سپاه قدس” است. اعلام رسمی تروریست بودن سپاه، حضور این نهاد جنگی آماده برای هر جنایت و سرکوبگری در صحنه را تسریع کرده و به مظلوم نمایی و جولان دادن هرچه بیشتر آن میدان داده است که پیشاپیش از سوی بسیاری از مردم ایران تروریست شناخته می‌شود.

اگرچه درگیری نظامی هنوز هم تصمیم مقدم امریکا و جمهوری اسلامی نیست، اما بنا به شواهد خطر آن افزایش یافنه و طرفین در موقعیت تجدید آرایش قوا و فضای تهدید متقابل قرار دارند. در چنین مختصاتی هر حرکت جنون آمیز خرد و یا حتی تصادفی کوچک در آوردگاهی به وسعت هزاران کیلومتر می‌تواند فتیله وقوع جنگ را روشن کند و از دل جرقه‌ای کوچک جنگی خانمانسوز سربزند. از اینرو اقدام اخیر سپاه، در عمل تدارک جنگ احتمالی است که در صورت وقوع برای ایران و منطقه فاجعه بار خواهد آورد. جنگی که نصیب مردم ایران از آن چیزی جز ویرانی و قربانی دادن نخواهد بود. جنگ، ناجی مردم ما نیست و نخواهد هم شد. برنده آن، تنها ویرانگران و فرومایگان‌اند.

در چنین شرایطی، چه بخاطر جلوگیری از بروز جنگ و چه برای خنثی ساختن طرح سرکوب گسترده تر مردم، لازم است با همه قوا کوشش شود که خواست‌های عاجل زیر با فریادی مشترک و در مبارزه‌ای دوشادوش به خواست هایی ملی ارتقاء یابند:

– خروج بی درنگ واحدهای جنگی “حشد الشعبی” و “فاطمیون” و هر دسته از وابستگان به سپاه پاسداران و مزدوران غیر ایرانی آن؛
– برگشت فوری “سپاه قدس” از کشورهای منطقه به درونمرز و انحلال آن؛
– ابراز مخالفت با هر اقدام از سوی هر دولتی که رسماً و یا عملاً بخواهد سطح تنش را تا سرحد زمینه سازی برای جنگ افزایش دهد.

ما اعلام می‌داریم که جمهوری اسلامی با بازوی عملیاتی اصلی‌اش – سپاه پاسداران، منبع و منشاء اصلی ماجرا جویی‌های نظامی است و رفتارها و موجودیت آن زمینه را برای مداخلات و تهدیدهای بین المللی و منطقه‌ای علیه ایران فراهم کرده و می‌کند. مردم ایران ناگزیر از گذر از این حکومت‌اند که در پی آن نیز هستند. گذر از جمهوری اسلامی به جمهوری سکولار دمکراتیک، بر عهده خود مردم ایران است که ظرفیت و توان آن را نیز دارند. ما علیه هر نوع دخالت نظامی دیگران در ایران و مخالف آلترناتیو سازی توسط قدرت‌های خارجی هستیم. گذر ایران از فاجعه جمهوری اسلامی مبارزه مشترک را نیاز دارد.

امضاها:

مهدی ابراهیم زاده- هومن آذرکلاه- تورج ابوذرخانی- داود احمدلو – مهدی اخوان- فرید اشکان- محمد اعظمی- محمد جواد اکبرین- رضا اکرمی- شاهین انزلی- وهاب انصاری- منصور انصاری- رضا انصاری- مریم اهری- غلام حسین بابازاده- مهرداد باباعلی- جمشید باغبانی- رشید بانه ای- مهران براتی- خسرو بندری- مهرداد بهار آرا- رضا بهرامی- یداله بلدی- کوروش پارسا- مهدی پرویز- ژینوس پزشکی- ناصر پسانیده- مریم تنگستانی- رقیه دانشگری- محمد پور دوائی- علی پور نقوی- زری تاثریان- رسول تیهوئیان- حسن جعفری، فردوس جمشیدی رودباری- فاطمه جوکار- بهروز جهانزاد- علی حجت- جعفر حسین زاده- حمید حسینی- نقی حمیدیان – بهروز خسروی- توران دانا- مرضیه دانش- رضا درخشان- مهرداد درویش پور- حسین دولت آبادی- کاظم رستمی- فرهمند رکنی (اخوی) – روزا روزبهان- سعید رهنما- فخری زرشگه- علی ستاری- اکبر سوری- فرود سیاوش پور- مسعود شب افروز- فرهاد صادقی- شهلا صالح پور- عبدالرضا صبوری- اسماعیل صفرزاده- علی صمد- راحله طارانی- اشکبوس طالبی- اسفندیار طبری- رضا علوی- فرشته طبیب غفاری- هبت طبیب غفاری- فرزانه عظیمی- ابراهیم عالیپور- محمد صادق علی اصغری- نسرین علیزاده- سرور علیمحمدی- شهناز غلامی- محمد فارسی- باقر فاطمی- رضا فانی یزدی- مسعود فتحی- بهروز فدائی- مسعود فراز- ملیحه فرهنگ- ویدا فرهودی- سیامک فرید- وجی قاسمی- ناصر قاضی زاده- صادق کارگر- بهزاد کریمی- مقصود کاسبی- سیروس کسرائیان- محمود کشاورزی- علی کشتگر- سیامک کلهر- مجید کمیشه- منوچهر گلشن- حسن گلشاهی- سهیلا گلشاهی- بهزاد لادین- یوسف محمدی – بنفشه مسعودی- سیروس مددی- مصطفی مدنی- هایده مغیثی- پروین ملک – مرتضی ملک محمدی- باقر مومنی- ناصر مهاجر- محمود میر مالک- حجت نارنجی- منوچهر نام آور آزاد- احمد نجاتی- محمد نظری- فرهاد نعمانی- پرویز نویدی- ایرج نیری- مرتضی نیکی- احد واحدی- احمد هاشمی- محسن یلفانی

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: