UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

“وضعیت وخیم” مهدی خزعلی و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی‌شهر

“وضعیت وخیم” مهدی خزعلی و اعتصاب غذای زندانیان سیاسی رجایی‌شهر

 بنا به گزارش‌ها، جمعی از زندانیان سیاسی رجایی‌شهر در اعتراض به یورش ماموران گارد ویژه‌ی زندان، وارد اعتصاب غذا شدند. همسر مهدی خزعلی نیز وضعیت این زندانی سیاسی را “خطرناک و بسیار نگران‌کننده” توصیف کرده است.

به گزارش “کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران”، جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر اعلام کرده‌اند که در اعتراض به تفتیش وسائل آن‌ها توسط ماموران گارد ویژه زندان، از روز چهارشنبه ۲۸ فروردین تا شنبه ۳۱ فروردین، به مدت سه روز اعتصاب غذا خواهند کرد.

بنا بر این گزارش و به گفته یک “منبع محلی” روز چهارشنبه ۲۸ فروردین نیروهای گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج به بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر یورش برده، به بازرسی و تفتیش وسائل شخصی زندانیان سیاسی این بند پرداخته‌اند.

آن‌طور که این “منبع محلی” به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفته است، هنگام یورش گارد ویژه به بند زندانیان سیاسی، رئیس زندان، رئیس حفاظت و رئیس گارد ویژه زندان نیز حضور داشته‌اند.

حدود ۴۰ نفر از نیروی گارد ویژه بعد از یورش به این بند، زندانیان را به سالن عمومی منتقل کرده و به مدت یک ساعت و نیم اتاق زندانیان را بازرسی کردند و وسائل شخصی زندانیان را به هم ریختند، که اعتراض آنها را به دنبال داشت.

وضعیت وخیم مهدی خزعلی

به موازات همین خبر، وضعیت جسمی مهدی خزعلی که از بیش از ۱۱۰ روز پیش به اعتصاب غذا دست زده، وخیم اعلام شده است. سایت “سحام‌نیوز” جمعه ۳۰ فروردین گزارش داد که مهدی خزعلی از ابتدای اعتصاب غذای اخیر خود تا کنون، بیش از ۳۰ کیلو کاهش وزن داشته و با سقوط فشار خون و ضربان قلب مواجه بوده است.

بنا بر این گزارش مهدی خزعلی که از ۹ آبان ماه سال گذشته بازداشت شده، اکنون در بند ۲۰۹ زندان اوین در سلولی نمور و تاریک نگهداری می‌شود. به رغم حکم آزادی به قید وثیقه، تا کنون پرونده‌های دیگری برای این زندانی سیاسی تشکیل شده و ماموران وزارت اطلاعات مانع از آزادی او شده‌اند.

پروین فهیمی مادر سهراب اعرابی، از کشته‌شدگان حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ در ایران، در نامه‌ای خطاب به مهدی خزعلی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت او، خواستار پایان دادن به اعتصاب غذای این زندنی سیاسی شده است.

به گزارش سایت “کلمه” همسر مهدی خزعلی پنج‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ وضعیت جسمی همسر خود را خطرناک و بسیار نگران‌کننده خواند. بنا بر این گزارش مهدی خزعلی در آخرین تماس تلفنی با همسر خود اطلاع داده است که به علت ضعف شدید و افت فشار دو بار به زمین افتاده است.

همسر مهدی خزعلی خطاب به “علما و مراجع” گفته است: «جان همسرم در خطر است، چرا سکوت می کنید؟»

[دویچه وله]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: