UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

چهارمین و پنجمین جایزه‌ بین‌المللی‌ طی ۱۵ روز برای فیلم اصغر فرهادی در آستانه معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار

چهارمین و پنجمین جایزه‌ بین‌المللی‌ طی ۱۵ روز برای فیلم اصغر فرهادی در آستانه معرفی فیلم ایرانی به آکادمی اسکار

 

دو جایزه برای «جدایی نادر از سیمین» به خاطر «شاهکار»ی با «اجرای شگفت‌آور گروه بازیگران آن»

 

 جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه‌ی جشنواره فیلم «دوربان» آفریقای جنوبی، ۸ مرداد ماه، به فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته‌ی اصغر فرهادی رسید. با اهدای این دو جایزه، جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی، چهارمین و پنجمین جایزه‌ بین‌المللی‌اش را طی ۱۵ روز گذشته دریافت کرد. بنابراعلام پایگاه اطلاع رسانیGoing places ، جدیدترین فیلم اصغر فرهادی توسط هیأت داوران بین المللی این فستیوال به عنوان یک «شاهکار» با «اجرای شگفت‌آور گروه بازیگران آن» توصیف شده است.

«جدایی نادر از سیمین» که طی ده روز گذشته جایزه بزرگ بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره‌ سن پترزبورگ روسیه، جایزه اول جشنواره‌ «زردآلوی طلایی» ارمنستان و جایزه‌ی جشنواره‌ی کرواسی را دریافت کرد با دریافت جایزه بهترین فیلم و فیلم‌نامه جشنواره فیلم دوربان، چهارمین و پنجمین جایزه‌ بین‌المللی‌اش را طی ۱۵ روز گذشته گرفت.

برنده خرس طلای بهترین فیلم و دو خرس نقره‌ای برای مجموعه بازیگران در جشنواره‌ برلین که ماه گذشته موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه جشنواره سیدنی استرالیا شد، تاکنون در جشنواره‌های برلین، هنگ کنگ، بوینس‌آیرس، بخارست، ترانسیلوانیا و استانبول به نمایش درآمده است.

این فیلم که از ۱۸ خرداد در سینماهای فرانسه به‌روی پرده رفته است، هم‌اکنون درمیان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای فرانسه قرار دارد.

«جدایی نادر از سیمین» از روز ۲۵ خرداد در بلژیک و ۲ تیر در تایلند به‌روی پرده رفته است و طبق برنامه از روز ۱۱ اوت (۲۰ مرداد) در هلند و هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) در سینماهای سوئیس نمایش خواهد داشت.

این فیلم با بازی لیلا حاتمی، شهاب حسینی، پیمان معادی، ساره بیات، سارینا فرهادی، علی اصغر شهبازی، بابک کریمی، شیرین یزدان بخش، کیمیا حسینی و با حضور مریلا زارعی روایت می‌شود.

«جدایی نادر از سیمین» در ادامه‌ اکران جهانی، از روز ۲۵ دسامبر (۴ دی) به‌طور هم‌زمان در ایتالیا و نروژ نمایش خواهد داشت و طبق برنامه‌ اعلام‌شده از روز ۶ ژانویه سال آینده میلادی (۱۶ دی) در سینماهای برزیل نمایش خود را آغاز خواهد کرد.

— سینمای ما

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: