UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

آغاز اعتصاب سراسری کارگران «وال مارت» در آمریکا

آغاز اعتصاب سراسری کارگران «وال مارت» در آمریکا

هزاران کارگر فروشگاه بزرگ زنجیره ای «وال مارت» در امریکا اعتصاب و تظاهرات سراسری خود را در اعتراض به شرایط کار دشوار و سطح دستمزد پایین روز جمعه که مصادف با هفته «شکرگزاری» در امریکا است آغاز می‌کنند. طی شش ماه گذشته هزاران تن از کارگران «وال مارت» که در مقابله با رفتار غیر عادلانه مدیریت فروشگاه «وال مارت» تشکیلاتی را بنام «وال مارت ما» را سازماندهی کرده‌اند به طور پراکنده تظاهراتی را در مقابل شعبات متفاوت «وال مارت» در امریکا سازماندهی کرده‌اند.
بنا به گزارشات، روز جمعه ۲۴ نوامبر که مصادف با روز موسوم به «جمعه سیاه» و حراج اجناس در فروشگاه های امریکا است، گروه کارگران «وال مارت ما» به کمک «اتحادیه سراسری کارگران مواد غذایی امریکا» تظاهرات گسترده ای را در مقابل ۱۰۰۰ شعبه «وال مارت» در امریکا آغاز خواهند کرد. کارگران می‌گویند هدف ما از این اعتصاب سراسری نشان دادن شرایط سخت و دشوار کار در فروشگاه های «وال مارت» است و همین‌طور در اعتراض به سطح پایین دستمزدها و حقوق و مزایا است.
مدیریت فروشگاه های وال مارت به شدت مخالف پیوستن کارگران به اتحادیه های کارگری است و در همین راستا فعالین کارگری را که به سازماندهی کارگران «وال مارت» برای پیوستن به اتحادیه های کارگری تشویق می‌کنند را یا اخراج و یا ساعات کاری آنان را کم می‌کند و از توزیع و پخش کتاب‌هایی که در مورد حقوق کارگری است در محیط کار و نهار خوری ها جلو گیری می‌کند. در حال حاضر یک و نیم میلیون کارگر در فروشگاه های «وال مارت» امریکا با حداقل دستمزد و مزایا مشغول به کار هستند. 

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: