UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

احمد قابل، پژوهشگر دینی درگذشت

احمد قابل، پژوهشگر دینی درگذشت
احمد قابل، پژوهشگر دینی و از شاگردان آیت‌الله حسینعلی منتظری و از منتقدان حکومت ایران، ظهر امروز در سن ۵۵ سالگی در بیمارستان قائم مشهد درگذشت.

احمد قابل از شاگردان آیت الله حسینعلی منتظری بود

هادی قابل برادر این پژوهشگر دینی، با تائید خبر درگذشت او به بی‌بی‌سی فارسی گفت: "رئیس بیمارستان قائم با من تماس گرفت و خبر مرگ برادرم را اعلام کرد."

احمد قابل سال گذشته به دنبال تشخیص تومور مغزی از زندان به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

او اوایل تیر ماه سال جاری برای خارج کردن ترکش مربوط به دوران جنگ ایران و عراق، تحت عمل دیگری قرار گرفت و اواخر تیر ماه نیز بعد از عمل دشوار جراحی مغز، برای گذراندن دوران نقاهت مدتی در بیمارستان میلاد تهران بستری بود.

آقای قابل از شنبه هفته پیش ۱۵ مهر به دلیل وخیم تر شدن حالش از منزل به بیمارستان قائم مشهد منتقل شد و در بخش داخلی اورژانس این بیمارستان و سپس در بخش آی سی یو بستری شد.

این پژوهشگر دینی در طول حیاتش چند بار توسط نهادهای امنیتی، از جمله به اتهام انتشار چند نامه سرگشاده انتقادی به آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، بازداشت و روانه زندان شد.

آقای قابل نخستین بار در سال ۱۳۸۰ و پس از چندماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد، اتهامات او اقدام علیه امنیت ملی، اهانت به رهبری و تبلیغ علیه نظام اعلام شد.

او پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، هنگامی که برای مراسم تشییع جنازه آیت الله حسینعلی منتظری از مشهد به قم می‌رفت، بازداشت شد و بعد از نزدیک به شش ماه زندان با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد.

از دیگر موارد اتهامی احمد قابل، سخنرانی‌های وی در مشهد، نجف آباد و فریمان و همچنین مصاحبه های وی با رسانه‌های خبری و انتقاد از سیاست‌های حکومت ایران بود.

[بی‌بی‌سی[

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: