UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

ادامه افزایش قیمت طلا در ایران؛ یک سکه، نیم میلیون تومان

ادامه افزایش قیمت طلا در ایران؛ یک سکه، نیم میلیون تومان

 

قیمت طلا و انواع سکه در بازارهای داخلی ایران نیز افزایش یافته و هر سکه تمام بهار آزادی نزدیک به نیم میلیون تومان رسیده است.
در حالی که بانک مرکزی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه قیمت هر سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید را حدود ۴۷۵ هزار تومان اعلام کرده است، قیمت سکه در بازار آزاد هم با افزایشی چشمگیر به بالای ۴۸۰ هزار تومان رسید.
به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی مهر، در بازار آزاد ایران قیمت سکه طرح قدیم ۴۸۵ هزار تومان و سکه طرح جدید ۴۸۲ هزار تومان اعلام شده است.
در همین حال روزنامه دنیای اقتصاد، چاپ تهران، گزارش داده است که بانک مرکزی ایران روز سه‌شنبه گذشته «با هدف پر کردن شکاف قیمت رسمی و غیررسمی نرخ سکه دولتی را ۱۱ هزار تومان افزایش داد، اما با وجود این اقدام شکاف قیمتی سکه در بازار رسمی و آزاد به ۲۶ هزار تومان رسید».
روزنامه جام جم با اشاره به این که قیمت طلا در ایران ظرف تنها دو روز هفت درصد افزایش داشته ادعا کرده است که «همه نشانه‌ها از وضعیت اقتصاد جهانی تا سقوط شاخص بورس و کاهش قیمت نفت نشانگر این است که قیمت طلا بدون توقف، در آینده دور و نزدیک روندی افزایشی خواهد داشت».
قیمت طلا و انواع سکه در یک سال گذشته در ایران روندی افزایشی داشته، روندی که برخی از کارشناسان معلول تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی می‌دانند.
چند هفته پیش و به دنبال موج دیگر افزایش قیمت طلا و سکه در ایران، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی پس از اجرای چند طرح برای کنترل قیمت سکه ادعا کرد که نهاد تحت نظرش تلاش کرده تا با در اختیار گرفتن بازار سکه، نقدینگی‌ها را به سوی بازار سکه هدایت کند.
قیمت فلز زرد، اوایل این هفته، در بازارهای جهانی، برای اولین بار از مرز هر اونس ۱۷۰۰ دلار گذشت.
در همین حال به‌رغم کاهش نرخ دلار به دست بانک مرکزی ایران، این نرخ در بازار آزاد افزایش داشته و از ۱۱۷۸ تومان در روز گذشته به ۱۱۹۵ تومان رسیده است.
نرخ یورو، پول واحد کشورهای اروپایی، نیز در بازار آزاد ایران از ۱۶۷۰ تومان در روز گذشته به ۱۷۱۰ تومان در روز چهارشنبه رسید.
[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: