UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر هماهنگی با خامنه‌ای در مناظرات ۸۸

اظهارات احمدی‌نژاد مبنی بر هماهنگی با خامنه‌ای در مناظرات ۸۸

Ahmadinejadبه تازگی سایت “نکات‌پرس” قسمت‌هایی از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در نیمه آبان ۱۳۹۰ در “جمع حامیان دولت” را منتشر کرده و نوشته است: «این سخنان هیچگاه رسانه‌ای نشد.»

رسانه‌های داخلی ایران به نقل از احمدی‌نژاد خبر می‌دهند که عملکرد ویدر مناظره‌های سال ۸۸ با رهبر جمهوری اسلامی هماهنگ شده بود. او در یک سخنرانی از دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای و تاکید بر “انتحاری به خط زدن” یاد کرده است.

به تازگی سایت “نکات‌پرس” قسمت‌هایی از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد در نیمه آبان ۱۳۹۰ در “جمع حامیان دولت” را منتشر کرده و نوشته است: «این سخنان هیچگاه رسانه‌ای نشد.»

بنا بر این گزارش که بسیاری از خبرگزاری‌های ایران داخل ایران هم‌چون “ایسنا” آن را بازنشر کرده‌اند، محمود احمدی‌‌نژاد، پیش از مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ در دیدار با علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به او گفته است: «انشاالله رای ما بیشتر است، انقلاب برنده است و ما پیروز انتخابات هستیم. آقا فرمودند: چطور این حرف را می‌زنید؟! گفتم چون در متن مردم هستم. گفتند: این حرف قابل قبول نیست، من هم در متن مردم هستم. گفتم مردم برای شما حریم قائل می‌شوند، شما مثل پدر هستید ولی من مثل برادر و داداش، مردم با ما رودرواسی (رودربایستی) ندارند مردم راحت به ما می‌گویند داش محمود!»

در ادامه این گزارش درباره هماهنگی محمود احمدی‌نژاد با علی خامنه‌ای در جریان مناظره‌های تلویزیونی سال ۸۸ از زبان او خطاب به رهبر جمهوری اسلامی آمده است: «گفتم شما ناراحت نباشید. تازه مناظره‌ها هم هست. انتحاری می‌زنم به خط! آقا فرمودند: بسیار خوب ولی مواظب باشید تند نشوید. گفتم چشم. دیدید که دو سه تا کلمه بیشتر نگفتم این همه سر و صدا شد.»

اتهام‌زنی احمدی‌نژاد در مناظره‌ها

در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸، محمود احمدی‌نژاد، با نام بردن از افرادی چون هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری، آن‌ها و فرزندانشان را به فساد مالی متهم کرد. او همچنین زهرا رهنورد همسر موسوی را متهم کرد که مدرک دکترایش قانونی نیست.

حال خبرگزاری‌های داخل ایران به نقل از محمود احمدی‌نژاد خبر داده‌اند که عملکرد وی در جریان مناظره‌های سال ۸۸ با علی خامنه‌‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران هماهنگ شده بود. رهبر جمهوری اسلامی ایران جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ در اولین نماز جمعه پس از اعتراضات انتخابات ریاست جمهوری منیز اعلام کرد: «نظر من به احمدی نژاد نزدیک‌تر است.»

با وقوع حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ بسیاری از اصول‌گرایان از عملکرد احمدی‌نژاد و اتهام‌زنی‌های او در جریان مناظره‌ها انتقاد کردند. احمدی‌نژاد در جریان سخنرانی خود که اخیرا منتشر شده، از اصول‌گرایان نیز انتقاد کرده است. او گفته: «می‌گویند منحـرف شـده‌ای ، اگر انحراف این است که مخالفـان دولـت می‌گویند، ما از اول هم منحـرف بودیم و گفتیم که این معـادلات را قبول نداریم!»

“حلقه انحرافی” عنوانی است که اصولگرایان در سال‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد، به نزدیکان وی به سرکردگی اسفندیار رحیم‌مشایی نسبت می‌دادند.

[دویچه وله]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: