UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اعتراف دیرهنگام سرلشکر سید‌حسن‌ فیروزآبادی

اعتراف دیرهنگام سرلشکر سید‌حسن‌ فیروزآبادی

این روزها همه جریان‌ها و افرادی که زمانی حامی سرسخت احمدی نژاد بودند ناگهان به دشمن درجه یک او تبدیل شده‌اند و هر روز با اعلام‌برائت‌های جدیدی از جریان‌های مختلف سیاسی روبه‌رو می‌شویم که تلاش می‌کنند با مواضع مستحکم ترکش‌های اقدامات و اظهارات احمدی‌نژاد را از خود دور کنند. اما برخی افرادی که به او در این سال‌ها انتقادهای فراوانی داشتند و همیشه به رویه‌اش اعتراض کردند با یادآوری بی‌توجهی حامیان احمدی‌نژاد به هشدارهای آن‌ها سعی می‌کنند تا به جریان‌های مذکور اعلام کنند که باید از گذشته و اقداماتی که داشتند عذرخواهی کنند ولی حیف که این اعلام برائت‌ها تنها به زیر سوال بردن احمدی‌نژاد منتهی می شود و خبری از معذرت خواهی در پیشگاه ملت نیست.

 آفند سرلشکر

اما در میان موجی از واکنش‌ها به اقدامات و اظهارات احمدی‌نژاد، روز گذشته فیلمی از سرلشکرفیروزآبادی، رییس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح منتشر و سبب ایجاد موج جدیدی شد. فیروزآبادی در اظهاراتی که توسط خبرگزاری فارس منتشر شده بود می‌گوید ما نمی‌دانستیم احمدی‌نژاد اینگونه است زیرا او شعارهای متفاوتی می‌داد. وی در بخشی از سخنانش که سبب جلب نظر افکار عمومی شد، تاکید کرده است: «مهندس موسوی می‌گفت از باطن احمدی نژاد خبر دارم اما ما خبر نداشتیم». وی افزود: «نمی‌توانستیم به احمدی‌نژاد شک کنیم. منتها به مشایی بسیار زود شک کردیم». حسن فیروزآبادی در مورد اعتراضات پس از اعلام پیروزی ۶۳درصدی محمود احمدی نژاد گفت: «من البته هیچ وقت دسترسی به اطلاعاتی پیدا نکردم که شخص موسوی، کروبی یا خاتمی از جریان سازماندهی فتنه سبز مطلع بودند. جریان سازماندهی فتنه سبز چیزی غیر از اخلاق و اعتقادات این آقایان بود». به گفته این مقام ارشد نظامی وی که در سال ۱۳۸۸ رییس ستاد کل نیروهای مسلح بود، در جلسه شورای عالی امنیت ملی به محمود احمدی نژاد برای استفاده از عبارت «خس و خاشاک» در اجتماع میدان ولیعصر پس از اعلام پیروزی‌اش اعتراض کرده است و گفته چرا به مردم توهین و آن‌ها را تحریک می‌کنید. او می گوید: « بعد از اعلام نتایج، آقای احمدی‌نژاد اجتماع میدان ولیعصر را تشکیل داد و مردم را جمع کرد و خودش نیز میان آن‌ها رفت و شال سبز به گردن انداخت و حرف‌های بدی زد و جمله‌ خس و خاشاک را گفت». رییس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران درباره رویکرد کنونی محمود احمدی نژاد، رییس جمهور پیشین ایران می گوید: «‌آقای احمدی‌نژاد الان سیاستی را اتخاذ کرده و در ظاهر از مشایی فاصله گرفته است. اما این را مطمئن باشید که احمدی‌نژاد و مشایی یک شخصیت در دو مقام هستند. این افراد جریان انحرافی را رو نمی‌کنند و به کار خود ادامه می‌دهند و باید اشاره کنم احمدی‌نژاد ولایتمدار نیست».

 احمدی‌نژاد تمام نشده است

فیروزآبادی با این حال تاکید می‌کند راه حل وضعیت کنونی «منع» محمود احمدی نژاد از فعالیت‌های سیاسی نیست، هر چند به گفته رییس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران باید از حضور مجدد او و هوادارانش در عرصه مدیریت کلان جلوگیری کرد. فیروزآبادی می‌گوید هاشمی که عاقل‌تر، فهیم تر و سیاسی‌تر بود نیز برای ریاست‌جمهوری تا روزهای آخر تلاش می‌کرد و احمدی‌نژاد نیز که سال‌ها رییس‌جمهور بوده دوباره به دنبال این جایگاه است.

 آقایان عذرخواهی کنید

شاید افشاگری‌های مقامات و شخصیت‌های جمهوری اسلامی دیرهنگام باشد و برای هدر رفتن عمر افرادی که به خاطر بیان اعتراضات به دولت‌های نهم و دهم و نمایان کردن ذات احمدی‌نژاد و یارانش با مشکل روبه‌رو شدند، تاوانی به حساب نیاید اما این اعترافات دست‌کم می‌تواند سبب شود تا افرادی که از این جریان در آن بازه یا حتی بعد از دوران ریاست‌جمهوری اش نیز دفاع‌های نابجا کردند به این اشتباه اذعان کنند تا مردم بدانند که اگر مسئولی در این جامعه راه را نادرست انتخاب کرد جرات عذرخواهی دارد.

 در انتظار قضاوت و مجازات

از طرف دیگر همه جریان‌ها و افرادی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور از این فرد حمایت می‌کردند و امروز به اشتباهات و اقدامات نامناسب وی اعتراف دارند باید پرونده‌ای علیه وی تشکیل داده و احمدی‌نژاد را به دادگاه بکشانند تا قصور این فرد در زمینه‌های مختلف و هشت سال ریاست جمهوری او مشخص شود. از همه مهم‌تر پرونده‌های سربه مهری درباره ماجرای سال ۸۸ و حواشی آن وجود دارد که باید در این نوع دادگاه‌ها به صورت علنی بررسی شود و اگر کسی تقصیرکار است به مجازات عملش برسد و آن افرادی که در این اقدامات با مقصران همکاری کردند عقوبت کار خود را ببینند.

[قانون]

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: