UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

اعلام ناگهانی نام سعید جلیلی از پشت بلندگو به‌عنوان سخنران به‌جای عزت‌الله ضرغامی‌

اعلام ناگهانی نام سعید جلیلی از پشت بلندگو به‌عنوان سخنران به‌جای عزت‌الله ضرغامی‌

سخنرانی جلیلی در مراسم ۱۳ آبان، «دهن کجی به مذاکرات»

روزنامه قانون از ﺍعترﺍض شماری از نمایندگان اصولگرا به «سخنرﺍن مراسم ۱۳ ﺁبان» گزارش داده است.

به نوشته این روزنامه، در جریان مراسم ۱۳ آبان تهران، وقتی «ناگهان صدایی پشت بلندگو نام سعید جلیلی را فریاد کرد در حالی که از مدت‌ها پیش عزت‌الله ضرغامی‌به عنوان سخنران مراسم معرفی شده بود، این اقدام فضای آرام راهپیمایی را به صحنه انتقاد برخی نمایندگان و چهره‌های سیاسی تبدیل کرد».

غلامرضا اسدالهی، نماینده اصولگرای مجلس نهم، به این روزنامه گفته است: «از آنجایی که مواضع سعید جلیلی با دولت یازدهم تفاوت دارد سخنرانی وی حاشیه‌ها را دامن زد و این کار دهن‌کجی به مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده بود و شورای هماهنگی تبلیغات باید پاسخگو باشد و بعید نیست که پایداری برای حضور سعید جلیلی در مراسم لابی کرده باشد».

روزنامه قانون با اشاره به این که «نمایندگان اصولگرای مجلس که از سخنرانی جلیلی دل خوشی نداشتند زبان به انتقاد باز کردند»، از قول غلامرضا اسدالهی نماینده مجلس شورای اسلامی نوشته است: «انتقاد ما این است که مدت‌ها قبل مشخص شده بود که سخنران مراسم عزت‌الله ضرغامی‌از دانشجویان پیرو خط امام است که ناگهان در دقیقه نود و هنگامی‌که همگی منتظر سخنرانی ایشان بودند، سعید جلیلی روی جایگاه رفت و ایراد سخنرانی کرد».

غلامرضا اسدالهی همچنین با «انتقاد شدید از انتخاب جلیلی به عنوان سخنران ۱۳ آبان» به روزنامه قانون گفته است: «نکته اینجاست که حول محور آقای جلیلی حساسیت‌هایی است و از آنجا که شیوه مذاکرات با قبل به کلی فرق کرده است بهتر بود که وی سخنرانی نمی‌کرد».

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین گفته است: «اصولگرایان مواضع جبهه پایداری را قبول ندارند» و سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری «برای اصولگرایان چالش ایجاد کرد و مسبب شکست اصولگرایان در انتخابات است».

عزت‌الله یوسفیان ملا یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز با انتقاد از تغییر سخنران مراسم ۱۳ آبان به روزنامه قانون گفته است: «بهتر بود مسئولان برگزارکننده مراسم را بر اساس برنامه‌ای که از پیش تعیین شده بود پیش می‌بردند. این قبیل تصمیم‌گیری‌های ناگهانی جای تامل دارد و باید پیگیری شود».

این نماینده مجلس در عین حال گفت که «هر کس که سخنرانی مراسم ۱۳ آبان را بر عهده می‌گیرد فقط موظف است مواضع نظام و رهبری را پیگیری کرده و نباید فراتر از چارچوب ترسیمی‌ رهبری عمل کند، و هیچ کس حق ندارد به بیان مواضع شخصی خود بپردازد و همه دیدیم که رهبری چگونه به صورت شفاف از مواضع دیپلماتیک دولت حمایت کردند».

[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: