UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

افتتاح نخستین مزرعه عمودی شهری در پارکینگی در ونکوور

افتتاح نخستین مزرعه عمودی شهری در پارکینگی در ونکوور

شهرگان/ محسن صفاری: نخستین مزرعه عمودی شهری در ونکوور- و در آمریکای شمالی‌- روز سه شنبه از سقف ساختمان پارکینگ شرکت easy parking واقع در خیابان ریچارد اولین محصول خود از سبزیجاتی مانند اسفناج، کیل، و ارگیولا را برداشت کرد.

شهردار ونکور، گرگر رابینسون در مراسم نهار افتتاحیه این مزرعه گفت این مزرعه انرژی پاک ، سبز و ابتکاری بوده، مشاغل محلی ایجاد می‌‌کند، از فضاهای غیر قابل استفاده بهره می‌‌گیرد، و این عوامل آن را به یک برد- برد برای ونکوور تبدیل می‌‌کند. فراتر از آن ، به جیب شهرداری هم پولی‌ می‌‌ریزد. شرکت آلتروس سیستم که مرکز آن در ونکوور است، فضای کمتر مورد استفاده پارکینگ را به نرخ روز از شهرداری اجاره کره و هزینه ساخت مزرعه سر پوشیده را خود تامین کرده است. 

این محل که "مزرعه محلی" (Local Garden) نامیده شده، ۶۰۰۰ فوت مربع مساحت دارد، ۲ میلیون دلار هزینه ساخت آن شده، و برای ۴ تا ۶ نفر از ساکنان منطقه شرقی‌ ونکوور از طریق سازمان mission possible کار ایجاد می‌‌کند.

این شرکت انتظار دارد سالانه ۱۵۰۰۰۰ پاند محصول برداشت کند. گیاهان کاشته شده در مدت ۲۰ تا ۳۰ روز رشد می‌‌کنند و در این مدت از طریق یک سیستم نقاله جابجا می‌‌شوند تا به حد اکثر نور مورد نیاز دست یابند.

مشاور استراتژیک، دونووان والارد می‌‌گوید این سبزیجات در بازار برای فروش عرضه می‌‌شود، اما در همان حال شرکت التراس بدنبال راه‌هایی‌ است تا به جای بخشی از حق اجاره خود غذای سالم در اختیار سازمان‌های شهری قرار دهد.

رستوران‌ها و فروشگاه‌های میوه و سبزیجات محلی مانند Fable, Howksworth, spud.ca, Urban Fare, می‌‌خواهند به جای آنکه سبزیجات مورد نیاز خود را از جاهائی تا ۲۰۰۰ کیلومتر دورتر وارد کنند، این اقلام زود خراب شدنی را در محل تهیه کنند.

منبع: مترو نیوز

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: