UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

افشای مرگ یک زن مکزیکی در بازداشتگاه سرویس مرزی کانادا در استان بریتیش کلمبیا‏

افشای مرگ یک زن مکزیکی در بازداشتگاه سرویس مرزی کانادا در استان بریتیش کلمبیا‏

شهرگان: افشای مرگ یک زن مکزیکی در بازداشتگاه سرویس مرزی کانادا در استان بریتیش کلمبیا پس از یک ماه، با واکنش‌های سازمان‌های حقوق پناهندگی و حقوق بشری کانادا و افکار عمومی در استان بریتیش کلمبیا روبرو شد.  آنچه در پی می‌خوانید بیانیه مطبوعاتی چند سازمان حقوق پناهدگی پیرامون این تراژدی است.

بیانیه مطبوعاتی:
سازمان‌های حقوق پناهندگی خواستار روشن شدن مرگ یک زندانی در بازداشتگاه مرزی کانادا شدند

 سازمان‌های حقوق بشر کانادا در مورد وضعیت پناهندگان نگرانند و از شنیدن مرگ «لوسیا وگا خیمنز»، یک زن مکزیکی در بازداشتگاه خدمات مرزی کانادا (CBSA) که ماه گذشته در فرودگاه بین‌المللی ونکوور اتفاق افتاد، شوکه شده‌اند. اطلاعات در مورد این مرگ غم انگیز اخیراً هنگامی عمومی شد که یکی از خبرگزاری‌ها برای اولین‌بار این داستان را در هفته‌ی جاری فاش کرد. تاکنون هیچ توضیحی از سوی CBSA از آنچه اتفاق افتاده برای عموم داده نشده‌است؛ که آیا تمام چیزهایی که بتواند به جلوگیری از این مرگ بیانجامد، انجام شده بود و در حال حاضر چه اقداماتی برای تعیین اینکه آیا این کوتاهی از سوی بخشی از مقامات CBSA که مسئول بودند، بوده یا خیر؟ چرا در مراقبت از او در حالی که این فرد در بازداشت آن‌ها بوده، اغماض شده‌است. این مورد غم‌انگیز این واقعیت را برجسته می‌کند که مطلقا هیچ نظارت مستقلی بر CBSA وجود ندارد و اینکه خانواده برای جستجو و پی‌گیری ماجرا به چه کسی باید مراجعه کند.

CBSA

سازمان‌های زیر از خدمات پزشکی قانونی تقاضا دارد تا برای بررسی مرگ خانم وگا خیمنز اقدام کند. ما همچنین از دولت کانادا درخواست می‌کنیم تا بلافاصله تیم مستقل پرس و جو پیرامون مرگ خانم وگا خیمنز را تعیین و برای ‌افکار عمومی  روشن کند که آیا می شد مانع این مرگ شد، که آیا مقامات از تعهدات خود سر باز زدند، چرا  CBSA فوراً مرگ این زن مکزیکی را که در بازداشت خود داشت، فاش نساخت، چه اقداماتی باید انجام شود تا اطمینان حاصل شود که فاجعه دیگری رخ نمی‌دهد و چه شکلی از نظارت مستقل عمومی بر CBSA باید معرفی شود تا اطمینان حاصل شود که CBSA پاسخگو برای همه اقدامات خود در سراسر کانادا است. این مورد یک بار دیگر فقدان هرگونه نظارت بر اقدامات مقاماتCBSA  را برجسته می‌کند. CBSA سازمانی است که قدرت‌های گسترده‌ای از دستگیری و بازداشت توسط مجلس کانادا به آن داده شده است. مرگ یک فرد در بازداشتگاه همیشه یک تراژدی است. این واقعیت که مرگ فرد بازداشت شده برای بیش از یک ماه اعلام نشده است نگرانی‌های ما را افزایش می‌دهد. افکار عمومی کانادا این را حق خود می داند که بفهمد چرا؟ چه اتفاقی افتاده است، به همین دلیل، اگر هر کدام از مسئولان در مسئولیت‌های خود شکست خورده، دولت چه معیاری دارد تا مشی عدم نظارت بر CBSA را اصلاح کند؟

Canadian Association of Refugee Lawyers (CARL)

کانون کانادایی وکلای پناهندگان (CARL)

Canadian Council for Refugees (CCR)

شورای کانادایی برای پناهندگان (CCR)

British Columbia Civil Liberties Association (BCCLA)

کانون آزادی‌های مدنی بریتیش کلمبیا (BCCLA)

 برای دریافت اطلاعات بیشتر، لطفاً با مراجع زیر تماس بگیرید:

Lorne Waldman, President, Canadian Association of Refugee Lawyers (CARL): 416-254-4590 | [email protected]

Janet Dench, Executive Director, Canadian Council for Refugees (CCR): 514-277-7223  ext. 2 | [email protected]

Josh Paterson, Executive Director, BC Civil Liberties Association (BCCLA): 604-630-9752 | [email protected]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: