UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

امتناع مسعود باستانی از حضور در بیمارستان با پابند

امتناع مسعود باستانی از حضور در بیمارستان با پابند

خانواده مسعود باستانی، روزنامه‌نگاری که به مدت سی ماه بدون مرخصی در زندان رجایی شهر زندانی است از امتناع وی از انتقال به بیمارستان با پابند خبر دادند. آقای باستانی که چهاردهم تیر سال ۱۳۸۸ و در پی موج برخورد با روزنامه نگاران منتقد بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، بیمار است و به گفته مسوولان پزشکی قانونی باید تحت مراقبت و درمان قرار گیرد.

بر اساس نامه‌ای که با امضای مادر و پدر این روزنامه‌نگار در وب سایت کلمه و خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور منتشر شده است مسوولان زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت سابق) تصمیم دارند وی را با پابند به بیمارستان منتقل کنند که با مقاومت رو به رو شده‌اند.

در این نامه آمده است: «اکنون که وضعیت جسمانی مسعود روز به روز بد‌تر می‌شود و بر مشکلات گوارشی و دندان درد، سر دردهای طولانی مدت و لمس شدن بدن مسعود نیز اضافه شده، خودمان را به حق می‌دانیم تا در نامه‌ای گلایه کنیم و حق داریم نگران جان فرزندمان باشیم

والدین مسعود باستانی یادآور شده‌اند که وی نه تنها از مرخصی برخوردار نبوده است بلکه از ملاقات هفتگی و حضوری و استفاده از تلفن نیز محروم است. در بخشی از این نامه تأکید شده است: «فرزند ما حاضر نیست با پابند به بیمارستان اعزام شود چرا که این کار را غیرقانونی و خلاف آیین‌نامه سازمان زندان‌ها می‌داند، کم نبود که بر دستان اهالی قلم دستبند زده شد و اکنون بر پاهای آن‌ها هم بند می‌زنند. مسعود گفته است در صورت استفاده از پابند توسط مسئولین و در هنگام اعزام به بیمارستان، علی‌رغم بیماری شدید، از اینکار صرف نظر خواهد کرد

باستانی که پیش از این برای روزنامه فرهیختگان به انتشار ضمیمه‌ای هفتگی مشغول بود و همچنین در وب سایت جمهوریت نزدیک به اصلاح طلبان فعالیت می‌کرد به اتهام تبلیغ علیه نظام و نیز اجتماع و تبانی برای ایجاد اغتشاش بازداشت و پس از انتشار اعتراف تلویزیونی به شش سال زندان محکوم شد.

[یورو نیوز]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: