UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

انتقاد شدید از دیدار مهناز افشار با نسرین ستوده

انتقاد شدید از دیدار مهناز افشار با نسرین ستوده

مهناز افشار، بازیگر سینما که پس از آزادی نسرین ستوده از زندان به دیدار وی رفته بود به شدت مورد حمله خبرگزاری فارس قرار گرفت. این خبرگزاری نیمه رسمی این ملاقات را “سیاسی‌کاری معدودی از سینماگران” خوانده است.

0,,17103355_403,00

روز جمعه ۲۹ شهریور، خبرگزاری “فارس” رسانه نیمه‌رسمی و نزدیک به محافل امنیتی ایران، گزارشی در انتقاد از دیدار مهناز افشار با نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق‌بشر منتشر کرد. نسرین ستوده روز ۲۷ شهریور ، پس از سه سال از زندان اوین آزاد شد.

فارس از «ملاقات مهناز افشار با محکوم فتنه ۸۸» نوشته و این دیدار را «سیاسی‌کاری عده معدودی از سینماگران» خوانده است.

فارس این دیدار را به هیات مدیره خانه سینما ربط داده و می‌نویسد: «مهناز افشار از جمله بازیگران عضو خانه سینماست که سیاسی‌کاری هیات مدیره و برخی اعضای آن، اعتراضات زیادی را برانگیخت و سبب هزینه های بسیاری برای یک صنف هنری شد.»

انتشار روایت این دیدار در صفحه فیس‌بوک مهناز افشار نیز مورد انتقاد فارس قرار گرفته است.

نوشته منتسب به مهناز افشار در فیسبوک

در صفحه فیس‌بوک منتسب به مهناز افشار که در گزارش خبرگزاری “فارس” به آن اشاره شده، درباره این دیدار با نسرین ستوده آمده است:

«آزاد شدند … آزادی واقعی. تلفنی از یک دوست عزیز که میگه: میای بریم خونشون؟! و بهش گفتم خیلی دوست دارم اما خسته هستند، خلوت خانواده‌شون را بهم می‌ریزیم. گفت چون خوب نمیشناسیشون اینطور فکر می‌کنی! آقای خندان همسر پر مهرشون با جان و دل از دوستان استقبال می‌کنند. قبول فردا می‌ریم … طبق قرار قبلی آماده رفتن شدیم … گل و شیرینی گرفتیم و رفتیم. رسیدیم … در ساختمان باز شد و خانمی خوشرو در مقابل در بود. مهراوه خندان. نیمای شیطون هم دوان دوان آمد و یک بوسه … آقای خندان با رویی باز و خوش‌آمدگویی … اندکی بعد بانویی ظریف آمد .. می‌خندید .. “نسرین ستوده” بود. احساسات اون لحظه توصیش متعلق به خود اون لحظه است و نمیشه بیان کرد.»

در ادامه این مطلب آمده است: «بغلشان کردم، به زن بودنم افتخار کردم، چرا که کسی را در آغوش گرفتم که ایستاد و محکم از باورش و انسانیت دفاع کرد و مادر و البته همسری دلسوز بود. حرف زدیم .. نگاهش می‌کردم … لاغر شده بود .. اما می‌خندید. آن هم واقعی، شعار نمی‌داد، تظاهر نمی‌کرد، بلکه بکر و ساده از واقعیت می‌گفت … بهشون گفتم مردم و همکارام چقدر نگران ایشون و هم بندی‌هاشون بودند. او شاد بود اما آرزوش، حرفش و خواستش آزادی باقی دوستان بود. او به واقع ستودنیست. آرزوی همه ما این است؛ همه بیایند … شما آمدی پس بقیه دوستان هم خواهند آمد و ایران خوشرنگ‌تر از همیشه می‌شود و می‌خواهیم با رنگ‌های زیبای ایران، جهان را نقاشی کنیم .. خدارو شکر می‌کنم برای بودن و ماندن …»

بعد از ظهر چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ شماری از زندانیان سیاسی سرشناس ایران که در پی فضای امنیتی ایجاد شده پس از انتخابات خرداد ۱۳۸۸ بازداشت شده بودند، آزاد شدند. شامگاه سه‌شنبه (۲۶ شهریور/ ۱۷ سپتامبر) نیز هفت تن از زندانیان سیاسی زن آزاد شدند.

نسرین ستوده، فیض‌الله عرب‌سرخی، محسن امین‌زاده، مهسا امرآبادی، محبوبه کرمی و میرطاهر موسوی از جمله آزادشدگان هستند.

[دویچه وله]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: