UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

باز آمدنِ تو باز، دیدن دارد

باز آمدنِ تو باز، دیدن دارد

باز آمدنِ تو باز، دیدن دارد /
سر سبزیِ لبریزِ تو چیدن دارد /

با اینهمه دردِ کهنه، نوروز! هنوز /
 آوازِ تو از دلم شنیدن دارد /

«رضا مقصدی»

[clear]

عکس از محمد فضلعلی

سلام بهاری‌ام را با شعر شاعر هم‌شهری‌ام رضا مقصدی آغاز می‌کنم! سلام به نوروز، به بهار، به‌ غنچه‌های غم فروخورده در بهمنِ زمستان. سلام به شما منتظران شکوفایی شکوفه‌ها و بهار! چشم همه ما به سبزه و نوروز آراسته باد!

دوباره و هرباره نوروز را با نام شما خوانندگان و حمایتگران دلبسته و پیوسته، وفادار و پایدار آغاز می‌کنیم.

به شما همکاران، همراهان و همدلانی که از آن بهار تا این بهار با ما حادثه‌ها و تحولات را دنبال کردید و با قلم و اندیشه‌تان بر پرباری شهروند بی‌سی و سایت شهرگان افزودید و همواره ما را لبریز مهرتان کرده‌اید، درود بر شما!

سلام بر حامیان مالی و صاحبان کسب و کار که در تدوام و ماندگاری شهروند بی‌سی نقش موثری داشته‌اید و همه درکنار هم توانستیم سالی دیگر را پشت سر بگذاریم و از دل فصول عبور کنیم. با آغاز سال ۱۳۹۶ ما در آستانه انتشار یکربع قرن قرار می‌گیریم که این ماندگاری حاصلِ همدلی و همراهی همه‌ی شما عزیزان است.

بار دیگر با هم به منزلگاه بهار رسیده‌ایم.

به همه کنشگران و کوشندگانی که در حوزه علم و فرهنگ و هنر نام‌آوران سرزمین ایران و جهانشهرگان بودند و در شکوفایی و به‌روزی انسان‌ها، تلاش ورزیدند، ولی از کاروان زندگی باز ماندند، درود می‌فرستیم. نامشان همواره سبز و مانا.

سلام و درود به آنانی که در تحجر و ظلمِ نظام‌ استبدادی حاکم بر ایران گرفتار آمده‌اند. امسال نیز چون پار، خانواده‌های بسیاری درحالی به استقبال بهار می‌روند که سفره‌های هفت‌سین نوروزی‌شان از حضور عزیزانشان خالی‌است.

با یاد این دربندان و پرشکیبان، خانه را مملو از عطرِ سنبل و بنفشه و پامچال می‌کنیم.

نوروز و نو روزگار ما، بهار دل‌انگیز ما؛ خجسته باد!

«هادی ابراهیمی»
سردبیر هفته نامه شهروند بی سی
و
سایت شهرگان آنلاین

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

هادی ابراهیمی رودبارکی؛ شاعر، نویسنده و سردبیر هفته‌نامه شهرگان آنلاین؛ متولد ۱۳۳۳- رشت و ساکن کانادا - استان بریتیش کلمبیاست.

فعالیت ادبی و هنری او با انتشار گاهنامه فروغ در لاهیجان در سال ۱۳۵۰ شروع شد و شعرهای او به تناوب در نشریات نگین، فردوسی، گیله‌مرد، گردون، شهروند کانادا و شهرگان ونکوور چاپ و منتشر شد.

ابراهیمی همراه با تاسیس کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۳ در نورت ونکوور، اولین انجمن فرهنگی-ادبی را با نام پاتوق فرهنگی هدایت در همین سال به‌همراه تعدادی از شاعران و نویسندگان ایرانی ساکن ونکوور راه‌اندازی کرد که پس از تعطیلی کتابفروشی هدایت در سال ۲۰۰۷ این انجمن با تغییر نام «آدینه‌ شب» برای سال‌ها فعالیت خود را بطور ناپیوسته ادامه داد.

هادی ابراهیمی رودبارکی از سال ۲۰۱۰ رادیو خبری فرهنگی شهرگان را تاسیس و تا سال ۲۰۱۵ در این رادیو به فعالیت پرداخت.

از ابراهیمی تاکنون دو کتاب شعر منتشر شده‌است:

«یک پنجره نسیم» - ۱۹۹۷ - نشر آینده - ونکوور

«همصدایی با دوئت شبانصبحگاهی» نشر بوتیمار - ایران

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: