UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

برگزاری مراسم یادبود مسعود احمدی؛ شاعر و روزنامه‌نگار آزاداندیش در تهران

 
مراسم یادبود مسعود احمدی شاعر وروزنامه‌نگار آزاداندیش، علیرغم کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در تهران برگزار شد.
به مناسبت درگذشت مسعود احمدی شاعر و روزنامه‌نگار آزاداندیش از ساعت ۱۷ الی ۲۰ روز جمعه ۱۰ تیر مراسمی برای یادبود او در کتابفروشی فرهنگان قریب برگزار ‌شد‌. این مراسم که با حضور جمع زیادی از دوستداران و دوستان و خانواده‌ی احمدی برگزار گردید، با اجرای حجت بداغی آغاز شد و در کنار او ناصر نصیری (گرافیست و شاعر) در خلال برنامه شعرهایی از احمدی را برای حاضران می‌خواند.
ابتدا حمید احمدی (برادر شاعر درگذشته که خود شاعر و مترجم است) درباره‌ی زندگی و شعر او صحبت کرد و بعد از او مشیت علایی، حافظ موسوی، هرمز علیپور، منصوره وحدتی (مترجم آثار مسعود احمدی)، علیرضا مکوندی و در انتها ایرج ضیایی هرکدام ضمن نقل خاطراتی از او به خصوصیات اخلاقی و زندگی و شعرش پرداختند.
گفتنی‌ست که در این مراسم جز سخنرانان جمع زیادی از شاعران و مترجمان و نویسندگان، چون شمس آقاجانی، مظاهر شهامت، علی قنبری، رضا روزبهانی، میترا سرانی اصل، نعمت مرادی و اعظم کیان افراز (مدیر نشر افراز) حضور داشتند.
مسعود احمدی که جز انتشار چندین دفتر شعر و گفت‌وگو با زنان شاعران نامدار، سالیان زیادی در دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی مسئولیت صفحات ادبی نشریاتی چون نگاه نو، فرهنگ و توسعه، زنان و دنیای سخن را به عهده داشت، در فروردین سال ۱۳۹۸ هنگام عبور از خیابان تصادف کرد و دچار خون‌ریزی مغزی و شکستگی لگن شد. وی مدتی پس از ترخیص از بیمارستان، به دلیل به دست نیافتن بهبودی کامل، در خانۀ سالمندان تحت مراقبت قرار گرفت و در نخستین ساعات بامداد ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ شمسی بر اثر نارسایی ریوی درگذشت.
زنی بر درگاه؛ روز بارانی؛ برگریزان و گذرگاه؛ قرار ملاقات؛ برای بنفشه باید صبر کنی؛ بر شیب تند عصر؛ دارم به آخر خودم نزدیک می‌شوم؛ و دیگر نبودم مرده بودم از مجموعه‌شعرهای اوست.
شهرگان مرگ این شاعر آزاداندیش و مدرس فلسفه و ادبیات را به همه دوستان، علاقه‌مندان آثار او و نیز خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گوید. یاد و نامش مانا.
 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: