UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

بیانیه ناشران مستقل ایران (در تبعید)

 

 در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت

این عوعو سگان شما نیز بگذرد

سیف فرقانی

 

زن، زندگی، آزادی

اعتراض‌های مردمی که پس از قتل حکومتی مهسا امینی آغاز شد، به فوریت در سراسر کشور گسترش یافت و به جنبشی گسترده علیه کل مناسبات ضد انسانی موجود تبدیل شد.

این در حالی است که در روزهای اخیر، حکومت بر ابعاد کشتار و سرکوب افسارگسیخته‌ی خود افزوده است. مامورانش در سیستان و بلوچستان بسیاری را به خاک و خون کشیده‌اند، به دانشگاه‌ها حمله کرده‌اند تا به گفته‌ی خودشان دانشجویان را «حجامت» کنند. به خانه‌ی نویسندگان، هنرمندان و فعالان مدنی هجوم برده‌اند و بسیاری را ربوده‌اند.

اعتصاب سراسری معلمان در روزهای چهارم و ششم مهرماه و فراخوان اعتصاب سراسری آنان برای روز دوازده مهر و شروع اعتراضات دانش‌آموزی، قیام مردمی علیه وضعیت موجود را بیش از پیش به نقطه برگشت‌ناپذیری برده و در این سو، تمامی تشکل‌های کارگری و بازنشستگان با صدور بیانیه‌های اعتراضی و وجود زمزمه اعتصابات گسترده در مراکز کارگری، دوشادوش هم می‌روند تا نوید بخش تحولاتی عظیم و بنیادین در کشور شوند.

امروز جهانی به احترام انفجار آزادیخواهی و برابری‌طلبی در ایران، کلاه از سر برداشته و با شور و شعف وصف ناپذیری در جای‌جای گیتی به حمایت از آن برخاسته‌اند.

چشمان مهسا و همه دختران و پسران نوجوان و جوان کتک خورده و در خون غلطیده ایران و دانشجویان و همه انسان‌های آزادیخواه به دستان توانمند همه‌ی مردم ایران است تا با نافرمانی مدنی، اعتصاب و حضور در خیابان، بساط جهل و سیاه‌اندیشی را از فرهنگ ایران‌زمین جمع کنند.

ما ناشران مستقل ایرانی (در تبعید)، اگرچه از راه دور اما دست در دست مردم ایران صدای بلند و رسای شما خواهیم بود تا فریاد آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی‌تان را به گوش جهانیان برسانیم و وادارشان کنیم در دفاع از خیزش سراسری مردم ایران که برای به دست آوردن زندگی‌، آزادی‌ و حرمت و کرامت انسانی‌، قدرتمندتر از همیشه به میدان آمده است، پافشاری کنند.

تجربه چهل و سه سال گذشته نشان داده رژیم ضد فرهنگ جمهوری اسلامی هیچ خواسته‌ای (از جمله برداشتن ممیزی و سانسور) را برنمی‌تابد. بنابراین همانگونه که در شرایط کنونی مردم از نظام و قوانین آن عبور کرده‌اند، بر نویسندگان و ناشران ایرانی است که به هر وسیله‌ای که می‌توانند خودسانسوری و سانسور را نادیده بگیرند و در کنار دفاع از جنبش آزادی‌خواهانه زنان و مردان ایران، به عادی سازی نشر بدون ممیزی و مجوز یاری رسانند.

 

امضا کنندگان این بیانیه:

نشر آفتاب، نروژ / انتشارات ارزان، سوئد / نشر استورنوس، مونیخ / نشر باران، سوئد / نشر بامداد، تورنتو / نشر دنا، هلند / انتشارات ساتراپ، لندن / شرکت کتاب، آمریکا / شهروند، تورنتو / انتشارات فروغ، آلمان

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها
تبلیغات

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: