UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تظاهرات اعتراضی علیه حکم اعدام

تظاهرات اعتراضی علیه حکم اعدام

سازمان عفو بین الملل بلژیک عصر پنجشنبه  ۲٣ آذر ۱٣۹۶  (١۴ دسامبر۲۰۱۷)  در برایر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بروکسل  تظاهرات اعتراضی را علیه حکم  اعدام احمدرضا جلالی  استاد دانشگاه آزاد بروکسل برگزار کرد. در این تظاهرات با وجود باران تندی که می بارید در حدود ٣٠٠ نفر از اساتید دانشگاه های بلژیک، شخصیت های مدنی، حقوق بشری و نمایندگان احزاب سیاسی، نمایندگان پارلمان های منطقه ای فدرال و سنا، دانشجویان، بخشی از ایرانیان مقیم بلژیک و … شرکت کرده بودند. سازمان عفو بین الملل در کشورهای بلژیک، سوئد، ایتالیا و هلند بطور مشترک ظرف چند هفته گذشته یک متن اعتراضی نسبت به حکم اعدام احمد رضا جلالی تهیه کرده بودند و در آن خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده بودند. این متن را نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در این چهار کشور امضا کردند. متن اعتراضی به همراه امضاها به همراه نامه اعتراضی دیگری با امضای مسئولین سازمان عفو بین الملل بلژیک، سوئد و ایتالیا در صندوق پستی سفارت جمهوری اسلامی در بروکسل گذاشته شد. نمایندگان پارلمان های فلامان و بروکسل، فدرال و سنای بلژیک در تظاهرات جلوی سفارت شرکت کردند و در ضمن این ارگان های منطقه ای و فدرال بلژیک قطعنامه هایی را در پشتیبانی از آزادی آقای احمد رضا جلالی و علیه حکم اعدام وی تهیه و تصویب کردند و در صندوق پستی سفارت جمهوری اسلامی قرار دادند. در ضمن قرار شده است متن تصویب شده در اختیار وزیر امور خارجه بلژیک آقای “دیدیه ریندس” قرار گیرد که آنرا در اختیار مقامات ایرانی قرار دهد.

تظاهرات اعتراضی علیه حکم اعدام تظاهرات اعتراضی علیه حکم اعدام تظاهرات اعتراضی علیه حکم اعدام

ظرف هفته های اخیر کارزارهای  بسیار گسترده ای در مطبوعات و دیگر وسایل ارتباط جمعی تصویری و مجازی، در میان دانشگاهیان بلژیک و سازمان های سیاسی، مدنی و حقوق بشری بلژیکی برای “آزادی فوری” و محکومیت حکم اعدام احمد رضا جلالی، در سطح بلژیک بطور همه جانبه و هماهنگ پیش برده شده است.
در تظاهرات بروکسل ده ها ایرانی مقیم بلژیک با پلاکاردهای سازمان عفو بین الملل برای آزادی و محکومیت حکم اعدام شرکت کردند. در میان ایرانیان طیف های دمکرات و چپ، چهره های دانشگاهی، هنری و مدنی و … حضور داشتند. همه ایرانیان با شعارها و پلاکاردهای سازمان عفو بین الملل در این تظاهرات شرکت کرده و بدین ترتیب همبستگی خود را برای آزادی احمد رضا جلالی به همراه دیگر شرکت کنندگان بلژیکی اعلام کردند.
تظاهرات پس از سخنرانی هایی که صورت گرفت در فضایی آرام به پایان رسید و همه سخنرانها و شرکت کنندگان در تظاهرات این عزم راسخ را از خود نشان می دادند که از فردای این تظاهرات کارزار دفاع از احمد رضا جلالی را با جدیتی بیشتر تا آزادی  وی ادامه خواهد داد.
پنجشنبه  ۲٣ آذر ۱٣۹۶  (١۴ دسامبر ۲۰۱۷)

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: