UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

تهران در سالگرد ۲۵ بهمن

تهران در سالگرد ۲۵ بهمن

تجمع معترضان، دستگیری برخی از تجمع کنندگان و اختلال در شبکه تلفن همراه

گزارش های رسیده از تهران پایتخت ایران، از تجمع برخی معترضان در شماری از مناطق، یورش نیروهای امنیتی به معترضان در بعضی خیابان ها، دستگیری جوانان و اختلال در سیستم تلفن همراه حکایت دارد.  معترضان ایرانی مردم را به برگزاری راهپیمایی سکوت در روز ۲۵ بهمن نخستین سالگرد حبس خانگی موسوی و کروبی دعوت کرده اند. از ساعات اولیه ظهر امروز، تهران شاهد حضور نیروهای امنیتی و پلیس ضد شورش در خیابان ها بود.  گزارش های رسیده به "العربیه.نت" از افزایش رفته رفته جمعیت همزمان با تاریک شدن هوا در پیاده روهای حوالی میدان ولیعصر، خیابان انقلاب، چهار راه کالج و میدان ونک حکایت می کند.  در میدان ونک شماری از معترضان با تجمع اقدام به سر دادن شعار کردند. نیروهای ضد شورش سوار بر موتور به سمت آن ها یورش برده و در تلاش برای متفرق کردن جمعیت تجمع کننده شماری از آن ها را دستگیر کردند.

در ولی عصر و چهار راه فردوسی جمعیت زیادی در پیاده روها حاضر شده و راهپیمایی سکوت برگزار کرد. نیروهای امنیتی نیز در محل حاضر بودند.  در خیابان آزادی نیز شماری از معترضان تجمع کرده و اقدام به سردادن شعار کردند.  در چهار راه کالج جمعیت زیادی حاضر شده و شماری از آن ها با نیروهای امنیتی درگیر شدند. حضور نیروهای امنیتی و لباس شخصی هم چشم گیر بود. معترضان در سکوت به حرکت در آمده و شماری از آن ها اقدام به فیلمبرداری با تلفن همراه خود کردند. گزارش شاهدان عینی حاکی از آن است با افزایش شمار معترضان تعدادی از آن ها در مسیر حرکت اقدام به سر دادن شعار کردند.

در چند نقطه شهر تهران معترضان با تجمع شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

با آغاز ساعات شب یورش نیروهای امنیتی به معترضان آغاز شد. در میدان ولیعصر نیروهای گارد ضد شورش به منظور متفرق کردن تجمع کنندگان اقدام به شلیک گاز اشکآور کردند. در میدان انقلاب و میدان ونک نیز نیروهای لباس شخصی به سمت تجمع کنندگان یورش برده و شماری از آن ها را دستگیر کردند. در میدان هفت تیر نیروهای امنیتی به صورت رندوم مردم را متوقف کرده و موبایل آن ها را بازرسی می کنند تا فیلمی از تجمع در آن نباشد.

با آغاز ساعات شب شبکه تلفن همراه در تهران دچار اختلال شد و سیستم اس ام اس قطع شد.

[العربیه]

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: