UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

جاستین ترودو به رهبری حزب لیبرال‌ کانادا برگزیده شد

جاستین ترودو به رهبری حزب لیبرال‌ کانادا برگزیده شد

جاستین ترودو، چهره جوان سیاسی با اکثریت قاطع به رهبری حزب لیبرال کانادا برگزیده شد.

debate torodu

جاستین ترودو، فرزند پی‌یر الیوت ترودو نخست‌وزیر فقید کانادا، توانست با به دست‌آوردن هشتاد درصد از آرا به این پیروزی دست یابد و ۸ رقیب خود را زیر پا بگذارد.  از میان ۹ کاندیدای رهبری حزب لیبرال، ۴ کاندیدای زن و ۵ کاندیدای مرد حضور داشتند.  در نخستین مناظره میان کاندیداهای رهبری حزب لیبرال، موضوع بازسازی این حزب و احتمال اتحاد با حزب نیودموکرات، محیط زیست و مسئله بومیان کانادا مورد بحث قرار گرفت.

ترودو که ۴۱ سال دارد و دارای دو فرزند است، وعده‌ی «سیاست مثبت» و «تغییر» را داده‌است.

جاستین در سخنرانی پس از پیروزی‌اش به انتقاد از دولت محافظه‌کار کانادا و نخست وزیر آن استیفن هارپر، پرداخت و گفت: «مردم کانادا می‌خواهند هدایت شوند نه تحت حکومت باشند و از سیاست‌های منفی و تفرقه‌افکنانه‌ی استفن هارپر به ستوه آمده‌اند».
اما حزب محافظه‌کار کانادا جاستین ترودو را جوانی خواند که هنوز برای حکومت‌داری آماده نیست. و با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد که جاستین ترودو شاید یک نام خانوادگی مشهور باشد اما در زمان مشکلات اقتصادی جهانی، او تجربه و داوری لازم برای نخست‌وزیر شدن را ندارد.

تردو رهبر جدید حزب لیبرال کانادا پیش از این آموزگار بوده و در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۱ به عنوان وکیل مجلس عوام انتخاب شده بود.
حزب لیبرال کانادا در انتخابات گذشته برای اولین بار از دو حزب رقیب؛ حزب راست‌گرای محافظه کار و حزب چپ‌گرای دموکرات‌های جدید (New Democrat) شکست خورده‌بود.

او موافق قانونی‌شدن ماری‌جوانا است و مخالف خط لوله نورترن گیت‌وی (پروژه خط لوله آلبرتا به بریتیش‌کلمبیا) است.  جاستین در حالی که این پروژه را تخریب‌کننده‌ی محیط زیست می‌داند، اما با کشیدن خط لوله کیستون (Keystone XL) به سمت آمریکا، مخالفتی ندارد.

«پیر الیوت ترودو»، پدر جاستین در بین سالهای ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۴ بعنوان نخست‌وزیر کانادا فعالیت می‌کرد.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: