UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

جایزه فرهنگ و یکپارچگی پرسنای ایتالیا به دو نویسنده ایرانی رسید

جایزه فرهنگ و یکپارچگی پرسنای ایتالیا به دو نویسنده ایرانی رسید
جایزه فرهنگ و یکپارچگی “پرسنا” (Premio Porsenna) در ایتالیا به سپیده جدیری و احسان عابدی، نویسندگان مهمان انجمن قلم در این کشور رسید.

این جایزه پنج‌شنبه، ۲۸ ژوئن (هشت تیر) در شهر کیوسی از ایالت توسکانی ایتالیا به آن‌ها اهدا شد.

جایزه پرسنا در ایتالیا سابقه‌ای هفت ساله دارد که هر سال به چهره‌های فرهنگی و هنری اهدا می‌شود. این جایزه به اسم پرسنا، پادشاه افسانه‌ای تمدن اتروسکان، منطقه‌ای در ایتالیای امروزی است.

امسال از چهره‌های دیگری که این جایزه به آن‌ها اهدا شد، مانوئل دسیکا، آهنگساز و فرزند ویتوریو دسیکا، فیلمساز مشهور ایتالیایی بود.

مانوئل دسیکا از سال ۱۹۶۸ تاکنون برای بیش از ۷۰ فیلم و مجموعه تلویزیونی موسیقی ساخته ‌است که از جمله آن‌ها می‌توان “عشاق” و “باغ فینزی کوئینتینی”، آثار ویتوریو دسیکا را نام برد.

سپیده جدیری، شاعر و بنیان‌گذار جایزه شعر زنان ایران (خورشید)، سال ۱۳۷۹ اولین مجموعه شعر خود را با نام “خواب دختر دوزیست” منتشر کرد. کتاب‌های دیگر او “منطقی” (مجموعه داستان)، “صورتی مایل به خون من” (مجموعه شعر)، “دختر خوبی که شاعر است” (مجموعه شعر) و “کلاغ” (ترجمه شعرهای ادگار آلن پو) نام دارند.


جایزه پرسنا ۲۰۱۲ توسط شهرداری کیوسی، انجمن موسیقی و نمایش این شهر و کمیته سنت موستیولا اهدا شد.

احسان عابدی نویسنده و روزنامه‌نگار از سال ۱۳۷۸ در بخش‌های فرهنگ و هنر و اندیشه و تاریخ مطبوعات می‌نویسد. مجموعه شعر او با نام “گم‌شده در اتاق” سال ۱۳۸۹ منتشر شد. یک محموعه داستان و یک اثر تحقیقی به نام “روستاهراسی در ادبیات داستانی ایران” را آماده انتشار دارد.

[رادیو زمانه]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: