UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

خصوصی‌سازی کشورها، برنامه نئولیبرالیسم نظامی

خصوصی‌سازی کشورها، برنامه نئولیبرالیسم نظامی

نئولیبرال‌های جهانی درصددند بجای چاپیدن مدت‌دار آن، یکجا با فراهم کردن زمینه‌های فروپاشی این کشورها این ثروت ملل را به یغما ببرند که نقش گروهای ضد بشری نظیر داعش، طالبان، مافیای روسیه، باکوحرام و … در این نقشه کاملاً مشخص و برنامه‌ریزی‌شده است که نمونه آن فروش منابع نفتی توسط داعش به بشکه‌ای زیر ده دلار به ترکیه و … هست که منابع مالی آن نیز در بانک‌های کویت، عربستان، امارات و قطر در اختیار گروه‌های خاص قرار می‌گیرد که قرار است بعدها به‌عنوان کارآفرینان لیست فوربس معرفی شوند!!

Davani

حمله به افغانستان و بغداد آغاز اجرای برنامه خاورمیانه جدید بود. برنامه‌نویسان، تئوریسین‌های افراطی نئولیبرالیسم در پس فضای آشفته بعد از حمله به ساختمان تجارت جهانی به‌سرعت خود را آماده پیاده‌کردن نقشه‌ای کردند که مدت‌ها مترصد آن بودند. واقعیت آن بود که سرعت خصوصی‌سازی اقتصاد کشورها نتوانسته بود آرمان پوشالی افراطیون نئولیبرالی و نظریه‌پردازان مکتب شیکاگو را عملی سازد لذا برنامه‌ریزان جهانی‌سازی با علامت رمز «خاورمیانه جدید» از طریق و استفاده از حماقت برخی نا‌رهبران محلی، درصدد برآمدند برای جهانی‌سازی (و نه جهانی‌شدن) به‌یک‌باره همه اقتصادهای ثروتمند نفتی را ببلعند. یک سال پس از حمله به عراق و لیبی و سوریه از چهارمین کشور ثروتمند جهان ویرانه‌ای بر جا ماند که هر گوشه آن در اختیار باندهای خاصی از خصوصی‌سازان قرارگرفته است. از گروه‌های ارتجاعی عقب‌مانده‌ای موسوم به داعش تا دولت آزاد کردستان و حکومت شیوخ سنی و حکومت به‌اصطلاح مرکزی هر یک گوشه‌ای از دارایی‌های این کشورها را به تصرف و تسخیر خود درآورده و خصوصی‌سازی در شنیع‌ترین شکل ممکن صورت گرفته است و همه ارکان جامعه به‌مثابه کالا دست‌به‌دست می‌گردند و جای امثال چه گوارا، فیدل کاسترو، عرفات و جیاپ و جمال عبدالناصر و عبدالکریم قاسم و ترون شین نام‌های عجیب‌وغریب بوکوحرام، ابوالحرام، ابو کلب، ابوجهل، ام احمد و… ظهور کرده و دست اندر دست نئولیبرال‌های فاشیست حول محور خصوصی‌سازی کشورها پیرامون فقدان یکپارچگی کشور، ترجیح منافع قومی و مذهبی بر منافع ملی، تاراج هر بخش از کشور توسط یک یا چند گروه مسلح، تضعیف مداوم بنیادهای خانواده، کار و سرمایه و حاکمیت جاهلیت بدوی بر ارکان کشور، فروش سلاح‌های مخرب و آزمایش تکنولوژی‌های مخرب نظامی در مناطق مسکونی و … به توافق نانوشته‌ای دست‌یافته‌اند.

Daeesh money

آری! این است برنامه خصوصی‌سازی کشورها که دیگر نیازی به خصوصی‌سازی اقتصاد هم نباشد. آخرین برآورد بهای روز منابع کشف‌شده انرژی در حوزه خاورمیانه به نقل از تارنمای (Business Insider) بالغ‌بر ۷۰۰، ۱۳۷ میلیارد دلار (۴٫۵ برابر امریکا) شامل کشورهای ایران (۳۵۳۰۰) – عراق (۱۸۰۰۰)، لیبی (۶۰۰۰)، الجزایر (۳۴۰۰) کویت (۱۱۸۰۰)، امارات (۱۳۸۰۰)، قطر ۱۶۴۰۰)، عربستان (۳۳۰۰۰) میلیارد دلار و ذخایر ارزی کشورهای حوزه خاورمیانه نیز به نقل از تارنمای (swfinstitute.org) معادل ۲۵۰۱ میلیارد دلار شامل امارات (۹۳۳) – عربستان (۷۴۲) – کویت (۴۱۰) – قطر (۱۷۰) –الجزایر (۷۷) – لیبی (۶۶) – ایران (۶۲) – عراق (۱۶) – عمان (۱۳) و بحرین (۱۰) بوده که تولید ناخالص داخلی این کشورها در سال ۲۰۱۳ نیز معادل ۲۳۰۰ میلیارد دلار بوده که نئولیبرال‌های جهانی درصددند بجای چاپیدن مدت‌دار آن، یکجا با فراهم کردن زمینه‌های فروپاشی این کشورها این ثروت ملل را به یغما ببرند که نقش گروهای ضد بشری نظیر داعش، طالبان، مافیای روسیه، باکوحرام و … در این نقشه کاملاً مشخص و برنامه‌ریزی‌شده است که نمونه آن فروش منابع نفتی توسط داعش به بشکه‌ای زیر ده دلار به ترکیه و … هست که منابع مالی آن نیز در بانک‌های کویت، عربستان، امارات و قطر در اختیار گروه‌های خاص قرار می‌گیرد که قرار است بعدها به‌عنوان کارآفرینان لیست فوربس معرفی شوند!! و یک‌باره آدم‌های مجهول‌الهویه‌ای به‌عنوان سوپر میلیاردر و بانکدار در این یا آن کشور ظهور می‌کند. مهم‌ترین نکته حائز اهمیت در این کشورها آن است که علیرغم فروپاشی وحدت ملی، نابودی بنیاد خانه و خانواده، میزان صادرات نفت کاهش نیابد و چشمه حیات سرمایه‌داری نقصان نپذیرد. بررسی اجمالی این پدیده در قالب نقشه راه خاورمیانه نشان‌دهنده خصوصی کردن کشورها بجای خصوصی‌کردن بنگاه‌هاست و به همین علت در این کشورها از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی هم خبری نیست!! و بجای بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی مؤسسات خیریه به‌اصطلاح عام‌المنفعه (دارالثروت) و المذهب فی‌تکاثرالثروت با حضور نظامیان ارشد جنگ‌طلب به‌عنوان هیئت‌امنا تأسیس شده‌اند که منابع عظیم مالی را به‌عنوان انفال در اختیار امثال ابوبکر البغدادی به‌عنوان خلیفه مسلمانان جهان قرار می‌دهند که اولین تبریکات خود را از خلیفه‌های سایر بلاد اسلامی دریافت کرد. جل‌الخالق؟

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

غلامحسین دوانی؛ پژوهش‌گر اقتصادی و عضو انجمن اقتصاددانان حرفه‌ای بریتیش کلمبیا و از اعضای حسابداران خبره آمریکای شمالی

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: