UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

خُرد شدن اعصاب آقا ربطی به اسرائیل ندارد!

خُرد شدن اعصاب آقا ربطی به اسرائیل ندارد!

هفتۀ گذشته در حالیکه وزیر امور خارجۀ آقا برای شرکت در اجلاس ژنوِ سه، به دقت ریش پرفسوری خود را مرتب می‏کرد، آقا طی نطقی در جمع بسیجیان، سه، فرمودند.

آقا که در هفته‏های گذشته همه را به حمایت از گروه مذاکره‌کننده دعوت می‏فرمودند در حالیکه محمد جواد سوار هواپیما، دعای سفر را می‏خواند تا به سوی جبهۀ نبرد مذاکرات عازم شود  در حرکتی که جوگیرانه توصیف شده، اسرائیل را “سگ نجس هار” خطاب کرد.

خبرهای تأیید نشده‏ای حاکی است که پس از شنیدن این اظهارات آقا، لپ‏های محمد جواد که به علت گرد کردن تاکتیکی ریش پرفسوریش برجسته‏تر می‏نمود در جا قرمز گشتند.

یک مقام نزدیک به وزیر امور خارجه که ما را به مرگ مادرمان قسم داده که اسمش پوشیده بماند گفت که ظریف پس از شنیدن حرف‏های حضرت رهبری رو به معاون خود کرده و گفته است: “با داشتن چنین دوستی ما احتیاج به دشمن نداریم”.

یک رادیو که صدای آن به علت پارازیت زیاد به سختی شنیده می‏شد به نقل از رئیس جمهور فرانسه گفت: “مگر آقا زده به سرش که عوض پاسخ دادن به سئوالات پرت و پلا می‏گوید؟”

یک استاد دانشگاهِ نزدیک به جمهوری اسلامی می‏گوید: “این عجیب نیست که نتانیاهو همیشه موقع مذاکرات ما با گروه پنج بعلاوه یک نخست وزیر اسرائیل می‏شود؟”

این استاد که تأکید می‏کند با خیلی از سیاست‏های نظام از جمله مسئله ادامه حصر مخالف است، می‏گوید: “نخست وزیر شدن بخورد توی سرش! این آدم اگر ما نخواهیم به توافق برسیم یک جور کرم می‏ریزد و اگر بخواهیم به توافق برسیم یک جور دیگری موش می‏دواند.”

از یک مقام آگاه با ویراژهای وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی پرسیدیم اگر خبرنگاران از محمد جواد ظریف نظرش را راجع به فرمایشِ سگ نجسِ هاریِ رهبری بپرسند ایشان چه پاسخی خواهند داد، نامبرده گفت: خواهد گفت که ما، در ماه محرم قرار داریم و آقا اعصابش از دست شمر سخت خُرد شده است و در اوج سوگواری که شمر بازی‏های نتانیاهو را دیده، چنین حرفی گفته که البته بد هم ترجمه شده است.”

اما دایی من که هیچ کاره است و هنوز نتوانسته کار خوبی پیدا بکند می‏گوید که اعصاب آقا هیچ مرگش نیست. خیالش تخت است. چراغی که دست ظریف داده آنقدر سبز و پر نور است که رئیس جمهور فرانسه هم قول و قرارهای خودش با نتانیاهو را می‏گذارد لب کوزه.

من به او نگاه می‏کنم و می‏گویم: “یعنی تو از همۀ کارشناسان بهتر می‏دانی؟”

می‏گوید: ” دایی جان!  فحش‏ها در سیاست برای رد گم کردن است. حرف اصلی آنجا بود که گفت: “نرمش قهرمانانه یعنی مانور هنرمندانه!”

در اینجا دایی ما پکی به سیگارش می‏زند و سپس ادامه می‏دهد: “ظریف را فرستاده تا برای رفع تحریم‏های لعنتی هر جور که می‏خواهند، نرمش قهرمانانه بکند. خود بزرگوارش هم برای بسیجی‏های کوفتی دست به مانور هنرمندانه زده است.”

حالا نتیجه‏ای که ما می‏گیریم این است که اگر اعصاب آقا خُرد هم باشد ربطی به اسرائیل ندارد و هر چه هست زیر سر تحریم‏هاست و بسوزد پدر بی پولی که چقدر باد آدم را خالی می‏کند.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: