UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

فیلم «در جستجوی نغمه‌های پنهان» ساخته رضا هنری در آپارات

فیلم «در جستجوی نغمه‌های پنهان» ساخته رضا هنری در آپارات
 
این هفته فیلم «در جستجوی نغمه‌های پنهان» ساخته رضا هنری در برنامه آپارات به نمایش در می آید.
 
نمایی از فیلم «در جستجوی نغمه‌های پنهان»
 
این فیلم سفری است به استان سیستان و بلوچستان برای آشنایی با موسیقی غنی، زیبا و در عین حال کمتر شناخته شده این ناحیه.
 
درباره فیلم
در این فیلم که تکیه اش بیشتر بر گفتار متن است سعی شده تاریخ ، فرهنگ و سنت های جامعه بلوچ را از طریق موسیقی این ناحیه معرفی شود. فیلمساز تمرکزش را تنها برموسیقی و نقش آن در این جامعه گذاشته است وسازها و سبک های مختلف موسیقی را معرفی می کند . موسیقی و ترانه ها در این فیلم گاه سبکی شاعرانه و گاه روایی دارند و از داستانها و شخصیتهایی تاریخی و افسانه ای سخن می گویند.
 
ویژگی فیلم
فیلم «در جستجوی نغمه های پنهان» فیلمی پر از اطلاعات برای مخاطب است. اطلاعات از منطقه‌ای که به دلیل حساسیت‌ها، فیلم ساختن درآنجا کار سختی است. از طرف دیگر به خاطر محدودیت‌های موسیقی پس از انقلاب در ایران این فیلم می‌تواند جزو معدود سندهایی باشد ازموسیقی و نوازندگان و خوانندگان بلوچ سیستان و بلوچستان ایران که در چند سال اخیر ساخته شده است.
 
رضا هنری کارگردان فیلم
 
درباره کارگردان
رضا هنری متولد استان خراسان ایران است ولی بیشتر جوانی اش را در جنوب سیستان گذرانده است. در کودکی شروع به یادگیری موسیقی سنتی در زاهدان می کند. سپس در رادیو تلویزیون ملی ایران به عنوان تکنسین صدا و بعد از آن سرپرست تولید و اشاعه موسیقی در سیستان و بلوچستان مشغول به کار می شود.
وی در سال۱۳۶۳ از ایران به کانادا مهاجرت می کند و پس از ادامه تحصیل در کالج نیاگارا او به کار در شبکه های تلویزیونی خبری در کانادا به عنوان تصویربردار و تدوین گر مشغول شده است. «در جستجوی نغمه های پنهان» اولین تجربه مستند مستقل اوست.
 
زمان پخش برنامه آپارات
به وقت تهران
پنجشنبه    ۲۱:۰۰
تکرار جمعه ۱۱:۰۰
تکرارشنبه ۱۳:۰۰
تکرارچهارشنبه ۲۴:۰۰
تکرار پنجشنبه ۱۶:۰۰

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: