UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

در خانهِ دوست

در خانهِ دوست

شهرگان: جشنواره لوکارنو که معمولا همواره خود را در رقابت با جشنواره های مهم اروپایی از جمله ونیز می بیند امسال نیز چون سالهای پیش تلاش کرده است تا چهره های تازه ای به سینما معرفی کند، عباس کیارستمی یکی از چهره هایی بود که سالها پیش با فیلم «خانه دوست کجاست؟» این جشنواره به سینما معرفی کرد.

4a17dd2a-36f0-4a17-9f31-090c54f4e262

این جشنواره که امسال زودتر از جشنواره ونیز و از سوم تا سیزدهم اوت برگزار می شود در بخش مسابقه بین المللی خود هفده فیلم از سراسر جهان را به نمایش می گذارد.

یوسری نصرالله کارگردان مصری با فیلم «کتاب ها، دشت ها و چهره های زیبا» به اختلافات طبقاتی و مشکلات زندگی شهری در مصر می پردازد، آنجلا شانلک در «راه آرزو» به خاطره عشقی نافرجام در یونان می پردازد، رالیتزا پتروا  با فیلم «بی ایمانی» به دختری بلغاری می پردازد که برای تامین هزینه زندگی ش کارت شناسایی ش را در بازار سیاه می فروشد، با دوست پسرش رابطه ش هر روز سردتر می شود و بیش از قبل غرق مشکلات زندگی می شود، سیمایی واقع گرایانه از بلغارستان کنونی.

0115695f-55af-46d3-a8b8-7930550b9388

«زن خیس در باد» ساخته شیوتا آکیهایکو در باره رابطه اغواگرایانه زنی با مردی که در تلاش برای فراموش کردن گذشته به دوردست ها پناه برده نیز از جمله فیلم های بخش مسابقه بین المللی امسال لوکارنو است.

در بخش سینمای عصر ما که به معرفی فیلمسازان جوان می پردازد چندین فیلم از کشورهای مختلف به رقابت می پردازند، هفته منتقدان، پانورامای سوئیس که در آن فیلم «نوجوانان آماتور» در باره بحران بلوغ و تجربه های جنسی نوجوانان در زوریخ و «سگ» که داستان آن در استانبول می گذرد نیز به نمایش درمی آیند، از دیگر بخش های این جشنواره هستند که دهها روزنامه نگار سینمایی همواره آن را پوشش می دهند.

جشنواره لوکارنو که یکی از قدیمی ترین جشنواره های جهان است علاوه بر بهترین زمان ممکن در شهر زیبای لوکارنو و در ساحل دریاچه ش به همراه فستیوال غذای سالیانه و سرگرمی های حاشیه ای بسیار دیگر یک ویژگی خاص هم دارد و آن نمایش فیلم در میدان پیزا گرانده است که هزاران نفر در آن به تماشای فیلم می پردازند و از این نظر بزرگترین مکان نمایش فیلم جهان است.

547b13b3-3d8d-4efb-a750-5974fe75fc61

شهربانو سادات کارگردان افغان امسال با اولین فیلم بلند سینمایی ش «گرگ و گوسفند» در بخش فیلم های منتخب و فیلم «چاندرا» ساخته فاطمه احمدی کارگردان ایرانی تبار و آسمیتا شریش کارگردان نپالی در بخش فیلم های کوتاه درهای باز از جمله فیلم هایی هستند که در شصت و نهمین جشنواره لوکارنو به نمایش در می آیند.

در حالی که امسال جزء معدود سالهایی ست که هیچ فیلمی از ایران در جشنواره لوکارنو شرکت ندارد، در برنامه پارتی های جنبی این جشنواره یک شب به دی جی ایرانی اختصاص داده شده است.

هفته آینده در نگاهی به جشنواره های تابستانی از جمله تورنتو و ونیز در باره برگزیدگان جشنواره لوکارنو نیز خواهم نوشت.

معرفی نویسنده را لطفا برای سایت داخل کادر مربوطه بگذارید

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

خانه | >> واپسین نوشته‌ها

امید حبیبی نیا روزنامه نگاری سینمایی را از سال ۶۸ آغاز کرده و با اغلب نشریات سینمایی و فرهنگی از جمله مجله فیلم و روزنامه های ایران و همچنین بخش های مختلف تولید، خبر و تحقیق در رادیو و تلویزیون همکاری داشته است، وی از اعضای نخست انجمن منتقدان سینمای ایران بود و چند دوره نیز به عنوان داور انجمن و همچنین داور بخش فیلم های کوتاه جشنواره فیلم فجر به فعالیت پرداخت. او دهها تحقیق علمی در زمینه سینما، روانشناسی ارتباطات و ارتباطات به مجامع علمی بین المللی ارائه کرده است و در رشته های روانشناسی بالینی، کارگردانی سینما، تحقیق در علوم ارتباطات، مطالعات جهانی با گرایش تحقیق در رسانه ها به تحصیل و تدریس پرداخته است. وی همچنین با رسانه های بین المللی از جمله بی بی سی و فرانس ۲۴ نیز همکاری داشته است و سردبیر نشریه دو زبانه رسانه شناسی ست.

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: