UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

دونالد ترامپ پیمان ترنس پاسیفیک را لغو کرد

دونالد ترامپ پیمان ترنس پاسیفیک را لغو کرد
به‌گزارش شهرگان به نقل از رسانه هدهد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه ۲۳ ژانویه با امضای سندی، فرمان خروج این کشور از پیمان شراکت ترانس پاسیفیک را صادر کرد. این پیمان توسط دولت باراک اوباما امضا شده بود و می بایست در ماه ژانویه به تصویب مجلس سنای آمریکا برسد. ترامپ پس از امضای فرمان خروج آمریکا از پیمان شراکت ترانس پاسیفیک به خبرنگاران گفت این “اقدامی بزرگ به نفع کارگران آمریکایی” بود.

آمریکا و ۱۱ کشور دیگر (از جمله کانادا) بیش از ۷ سال بر سر این پیمان مذاکره و گفت‌وگو کرده بودند. آقای ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش، پیمان شراکت ترانس پاسیفیک را برای آمریکا و منافع این کشور فاجعه‌بار خوانده و گفته بود در صورت پیروزی در انتخابات این قرارداد را امضا نخواهد کرد تا “فرصت‌های کاری برای مردم آمریکا” از دست نرود.
ترامپ شراکت ترانس پاسیفیک را مسئول بیکاری هزاران نفر در آمریکا خوانده بود. قرارداد شراکت “ترانس پاسیفیک” اوایل سال ۲۰۱۶ میان آمریکا و استرالیا، برونئی، شیلی، ژاپن، کانادا، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، ویتنام و سنگاپور به امضا رسید.

پیش از این نیز گزارش شده بود ترامپ در نظر دارد در مفاد قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (Nafta) با کانادا و مکزیک بازنگری کند. این قرارداد از ۲۲ سال پیش اجرایی شده است. ترامپ گفت که در این باره با نخست وزیر کانادا و رئیس جمهوری مکزیک مذاکره خواهد کرد.
ترامپ از شرکت‌های آمریکایی خواست در آمریکا تولید کنند و به نمایندگان شرکت‌های آمریکایی گفت: «آنچه باید انجام دهید این است که همین جا بمانید.» او گفت در شرایطی که مالیات‌ها و هزینه‌ها برای شرکت‌های آمریکایی کاهش یافته‌اند، دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها خارج از آمریکا به تولید بپردازند.
رئیس جمهوری جدید آمریکا بر این نکته تاکید کرد که اگر یک شرکت آمریکایی این کشور را ترک کند، اما بخواهد تولیدات خود را در آمریکا بفروشد، باید مبالغ گزاف به عنوان تنبیه بپردازد.
به نظر می رسد، تصمیمات آقای ترامپ اثر مستقیم و قابل توجهی بر اقتصاد کشورهایی مانند کانادا داشته باشد.

منبع: رسانه هدهد

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: