UA-28790306-1
تبلیغات

صفحه را انتخاب کنید

دو نقاشی اثر یاور برادران خسروشاهی به یاد مهری جعفری

یاور برادران خسروشاهی (هنردرمانگر)

‏سعادت این را داشتم که با مهری جعفری نازنین در چند سفر همراه باشم. هم‌سفری با مهری یکی از دلنشین‌ترین تجربه‌های من بود. شادابی و انرژی او تاثیر خوبی روی گروه داشت.

در یکی از سفرها در ژنو برای نشست‌های سازمان ملل بودیم که پیراهن سبزی با گل‌های ریز و پارچه‌ای حریری بر تن داشت. به‌قدری بهش می‌آمد که نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و سریع بهش گفتم که وای چقدر پیرهنت بهت میاد. با خنده دلنشینش جوابم را داد و باز ادامه دادم که نه جدا لطافت پارچه‌ش به لطافت روحت میاد و مهری با همان پیراهن حریر سبز رنگ با گل‌های ریز رنگی در ذهنم حک شد.

مهری زحمات بسیاری برای جامعه دگرباشان ایرانی کشید چه وقتی که داخل ایران بود و در شرایطی که کمتر وکیلی حاضر به گرفتن همچین پرونده‌هایی بود او بود که وکالت‌ها را برعهده گرفت. چه وقتی که خارج از ایران بود. در تهیه دفترچه راهنمای حقوقی برای دگرباشان ایران همراهمان بود و همیشه در نشست‌ها و مصاحبه‌ها حمایت خودش را تمام و کمال انجام می‌داد.

در آخرین تماسی که با مهری نازنین داشتم از او پرسیدم که چطور با این‌همه فعالیت توانستی درسی و پایان‌نامه‌ای به این سختی را از سر بگذرانی. بهم توصیه کرد که نت‌برداری‌ها را به زبان مادری انجام بدهم، که برایم جالب بود خودش به ترکی بعضی از نت‌برداری‌ها را داشت، و نکته دیگری که به یاد دارم گفت: یاور  کوه مثل بچه من می‌مونه و من برای تمام کردن کار مدتی از کوه‌رفتن زدم و به دیدار بچه‌م نرفتم تو هم بهتره که فعالیت‌هایی رو که داری برای مدتی تعطیل کنی و پایان‌نامه‌ت رو تموم کنی بعد برگردی. چه حیف که دیگر نیست که از هم‌فکری و مشورت‌هایش بتوانم استفاده کنم.

یادش ماندگار

 *

 

 

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

تبلیغات

آگهی‌های اجاره خانه:

آگهی‌های تجاری:

ویدیوی تبلیفاتی صرافی عطار:

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: