UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

رقبای ایران در جام جهانی مشخص شدند

رقبای ایران در جام جهانی مشخص شدند

حریفان تیم ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ مشخص شدند و با قرعه‌هایی که فابیو کاناوارو ستاره سابق تیم ملی ایتالیا برداشت، تیم ملی ایران با آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و نیجریه هم‌گروه شده است.

​​ایران در اولین بازی خود ۲۶ خرداد و در ورزشگاه کوریتیبا که در سرد‌ترین مناطق برزیل واقع شده به مصاف نیجریه خواهد رفت. ایران قبل از جام جهانی ۱۹۹۸ در تورنمنتی به میزبانی هنگ کنگ، با سرمربیگری تومیسلاو ایویچ به مصاف نیجریه رفت و ۱-۰ شکست خورد.

در دومین دیدار باید ۳۱ خرداد با سرگروه گروه F آرژانتین و در شهر بلوهوریزونته بازی کند که ۵۰۹ کیلومتر فاصله دارد با شهر بازی نخست. ایران در سال ۱۳۵۶ و ​​در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در جشن مادرید، با آرژانتین بازی کرد و به تساوی ۱-۱ رسید.

شاگردان کارلوس کی‌روش چهارم تیر هم در آخرین بازی خود در مرحله گروهی در شهر سالوادور با بوسنی و هرزگوین دیدار می‌کند که با شهر محل بازی دوم کمتر از ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد. از این حیث، فاصله شهرهای محل بازی‌های ایران نسبت به سایر تیم‌ها، ایده‌آل است.

​​ایران بار‌ها با تیم ملی بوسنی بازی کرده و تاکنون شکست نخورده. تساوی ۲-۲ در شهر بیهاچ در سال ۱۳۸۰ با سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ. برتری ۴-۰ مقابل همین تیم در تهران باز هم با سرمربیگری بلاژویچ. برد ۲-۱ در سال ۱۳۸۴ با سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ. برد ۵-۲ در سال ۸۵ باز هم با سرمربیگری ایوانکوویچ. برتری ۳-۲ با سرمربیگری افشین قطبی در شهر سارایوو در سال ۸۸. گرچه این تیم در چهار سال اخیر، تحولی چشمگیر را سپری کرده است.

E3D07A6A-B319-4686-87EF-A26CA5C6BD0C_w640_r1_s

​​کارلوس کی‌روش در برزیل در مصاحبه با خبرگزاری‌ها و شبکه‌های خارجی نتیجه قرعه‌کشی را بی‌اهمیت دانسته و گفته بود قرعه‌کشی هر نتیجه‌ای که داشته باشد بازیکنان تیم ملی ایران تمرکز خود را حفظ می‌کنند.

کی‌روش با اشاره به شرایط صعود ایران به جام جهانی گفت: «در بین تیم‌های آسیایی، ایران بد‌ترین شرایط را داشت. ایران تحریم بود و به همین علت تیم‌ها از نظر اقتصادی و سیاسی برای حضور در ​​ یران و انجام بازی دوستانه منع می‌شدند و این شرایط را برای آماده‌سازی ما سخت کرده بود.»

سرمربی پرتغالی ایران گفت: «در مسابقاتی که با روز فیفا هماهنگ بود، برای آماده کردن بازیکنان ۴ روز وقت داشتیم، اما زمانی که مسابقات با روز فیفا هماهنگ نبود کارمان سخت‌تر هم می‌شد چون چند بازیکن ما در اروپا بازی می‌کردند و آخر هفته شاغل بودند که فقط دو روز فرصت تمرین کردن و ​​ ماهنگی وجود داشت و این موضوع از نظر روانی و فیزیکی فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کرد.»

سرمربی تیم ملی ایران به خبرنگاران خارجی گفت: «بیش از دو سال پیش و زمانی که هدایت تیم ملی ایران را قبول کردم، ایران در آسیا در رتبه پنجم قرار داشت و اکنون توانستم این تیم را به رتبه اول آسیا بیاورم. از یک مسئله مطمئن هستم و آن این است که هر ۳۱ تیم حاضر در جام جهانی دوست دارند با ​​ یران هم‌گروه شوند. آنها می‌خواهند با ما هم‌گروه شوند چون فکر می‌کنند ایران ضعیف‌ترین تیم حاضر در برزیل است اما آخر مسابقات معلوم می‌شود از این گفته خود پشیمان خواهند شد یا نه!»

گروه‌بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است.
گروه A: برزیل – کامرون- مکزیک- کرواسی
گروه B: اسپانیا – شیلی- استرالیا- هلند
گروه C: کلمبیا – ساحل عاج- ژاپن- یونان
گروه D: اروگوئه – ایتالیا- کاستاریکا- انگلیس
گروه E: سوییس – اکوادور- هندوراس- فرانسه
گروه F: آرژانتین- نیجریه- ایران- بوسنی و هرزگوین
گروه G: آلمان – غنا- آمریکا- پرتغال
گروه H: بلژیک- الجزایر- کره جنوبی- روسیه

در صورتی که تیم ملی ایران سنت‌شکنی کرده و برای اولین‌بار راهی دور دوم رقابت‌های جام جهانی شود، در مرحله دوم با یکی از تیم‌های گروه E، یعنی یکی از تیم‌های سوییس، اکوادور، هندوراس و فرانسه دیدار خواهد کرد. ایران در صورت صدرنشینی با تیم دوم گروه E و در صورتی که در گروه F دوم شود باید با تیم اول گروه E رویارو شود.

article-0-19D268F700000578-162_634x435

جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران پس از مشخص شدن گروه ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ درباره اینکه چه کسی وظیفه مهار لیونل مسی را برعهده خواهد گرفت، گفت: «مهار مسی کار یک نفر نیست. به غیر از آرژانتین که اگر تغییر می‌کرد شاید گروه بهتر می‌شد دیگر باید قبول کنیم که در جام جهانی همین شرایط وجود دارد. هر ۳۲ تیم حاضر در مسابقات بسیار قوی هستند. قرار نیست بگوییم که آرژانتین را می‌بریم اما باید در کل بگوییم گروهمان خوب است.»

نکونام در ادامه گفت: «با این شرایط نمی‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم. خدا را شکر بازی‌های جام ملت‌ها بود و در این بازی‌ها به میدان رفتیم وگرنه دیگر بازی‌ دوستانه نداشتیم. نیاز به بازی خوب و مناسب داریم. تیم جام جهانی ۱۹۹۸ یک دوره آماده‌سازی خوب را زیر نظر ایویچ پشت سر گذاشت که به ما خیلی کمک کرد. نیاز به دیدار تدارکاتی داریم تا بتوانیم از نام ایران دفاع کنیم.»
[رادیو فردا]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: