UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

روز طلایی ایران در پارالمپیک؛ سومین طلا به دست آمد

روز طلایی ایران در پارالمپیک؛ سومین طلا به دست آمد

 آقای کائدی نیزه خود را ۳۸ متر و ۳۰ سانتیمتر انداخت

محسن کائدی، ورزشکار ایرانی در رشته پرتاب نیزه (کلاس اف ۳۳-۳۴) توانست با پرتاب نیزه خود به طول ۳۸ متر و سی سانتیمتر، صاحب مدال طلا شود و کاروان پارالمپیک ایران را صاحب سومین مدال طلای خود کند.

محسن کائدی در پرتاب نیزه مردان موفق شد رکورد جهان را که به خودش متعلق بود بشکند. وانگ یانژانگ از چین با ۷ سانتی متر اختلاف نقره گرفت و کمال کاردجنا از الجزایر صاحب مدال برنز شد.

دومین طلای امروز را نادر مرادی وزنه بردار دسته ۶۰- کیلوگرم با بالا بردن وزنه ۱۹۶ کیلویی دومین مدال طلای کاروان پارالمپیک ایران را کسب کرده بود.

نماینده ایران در دسته ۶۰- کیلوگرم در حرکت اول توانست ۱۹۲ کیلوگرم را بالای سر ببرد. نادر مرادی در حرکت دوم وزنه ۱۹۶ کیلوگرمی را انتخاب کرد و توانست آن را هم بدون خطا بلند کند. او در آخرین انتخاب قصد داشت رکورد شکنی کند.اما نتوانست وزنه ۲۰۳ کیلویی را مهار کند.

پیش از این هم جلیل باقری جدی در پرتاب وزنه موفق شده بود،نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را در پارالمپیک لندن به دست آورد.

دیروز هم ساره جوانمردی در تیراندازی با تپانچه بادی زنان موفق شده بود با کسب مدال برنز، کاروان ورزشی ایران در پارالمپیک لندن را صاحب نخستین مدال خود کند.

برین ترتیب کاروان پارالمپیک ایران با کسب سه مدال طلا و یک مدال برنز در جدول توزیع مدال ها به رتبه سیزدهم صعود کرد.

چین با ۲۰ مدال طلا، استرالیا با ۱۱ و بریتانیا با ۹ مدال طلا در رتبه های اول تا سوم این جدول قرار دارند.

تیم ایران در سال ۲۰۰۸ در المپیک پکن ۵ مدال طلا، ۶ نقره و ۳ برنز گرفته بود.

[بی‌بی‌سی]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: