UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سازمان مجاهدین: حبس خانگی رهبران سبز نوعی «آدم ربایی» است

سازمان مجاهدین:  حبس خانگی رهبران سبز نوعی «آدم ربایی» است

 سازمان مجاهدین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که حبس خانگی رهبران سبز نوعی «آدم ربایی» است.

شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد حبس خانگی رهبران جنبش بدون رعایت قوانین جاری و انجام هرگونه محاکمه و حکم قضائی انجام شده و باید آنرا مصداق بارز «آدم ربایی» دانست.

در این بیانیه به هشدار اخیر خانواده‌های رهبران سبز و انجمن اسلامی جامعه پزشکی درباره وضعیت سلامت آنها اشاره شده و تاکید شده که تا کنون هیچ پاسخی به این نگرانی‌ها و درخواست داده نشده است.

شاخه برون مرزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در بخش دیگری از بیانیه خود از جمله مرگ هدی صابر را نمونه‌ای از عملکرد «شبهه برانگیز» مسئولان نظام در تأمین جان زندانیان سیاسی خوانده و با ابراز نگرانی از شرایط نگهداری رهبران جنبش سبز و همسران آنها، مسئولان عالی‌رتبه کشور را مسئول سلامتی و جان آنها دانسته است.

این سازمان در بخش دیگری از بیانیه خود با یادآوری اظهارات مسئولان کشور در مورد تمام نشدن «فتنه ۸۸»، آمده است: جنبش سبز تمام نشده است و همچنان به عمق و گستره خود در جامعه ادامه می‌دهد زیرا جنبش سبز برآیند خواسته‌ها و مطالبات تاریخی ایرانیان و تامین حقوق اولیه شهروندان برای حیات بهتر است.

در بیانیه این سازمان تصریح شده، مطالبه حقوق شهروندی، موضوعی نیست که با سرکوب خیابانی معترضان و ارعاب مردم و حبس رهبران جنبش به فراموشی سپرده شود. بازداشت «فله‌ای» فعالین سیاسی، اجتماعی و هنری، جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و حاکمیت سانسور، اعمال تبعیض‌های دینی و عقیدتی، جنسیتی، قومی و توهین و ترور شخصیتی افراد نمی‌تواند مانع لرزش پایه‌های حاکمیتت استبدادی شود بلکه بازداشت‌ها و سرکوب‌ها تنها هزینه‌های حاکمیت را برای بازگشت به مردم بیشتر می‌کند. این سازمان در  بیانیه خود، ادامه بازداشت غیرقانونی و بی‌توجهی به سلامتی رهبران مخالف دولت و همسران آنها را کاملاْ مغایر با بدیهی‌ترین آموزه‌های دینی و رویه‌های عرفی و اخلاقی دانسته و خواهان تایید سلامتی رهبران جنبش سبز از سوی مراجع پزشکی مورد اعتماد خانواده‌های آنها شده است.
[سی میل]

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: