UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سودآوری یک شرکت توزیع قهوه در ونکوور با بخشیدن نیمی از سهام خود

سودآوری یک شرکت توزیع قهوه در ونکوور با بخشیدن نیمی از سهام خود

تمام اقلام تامین مالی تا کنون شخصی بوده است زیرا بانک‌های تجاری و سرمایه‌داران ریسک‌پذیر هیچ علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در شرکتی که نیمی از درآمدش را به روستایان می‌بخشد نداشتند. ما خیلی شانس آوردیم که معاون فرست وست کاپیتال، رابرت ناپولی علاقمند شد با ما کار کند

Doi Chang 01-01-3

شهرگان: یک شرکت توزیع قهوه مستقر در ونکوور که در جنبش «بالاتر از تجارت منصفانه» پیشتاز است به تجارت جهانی قدم گذاشته و نیمی از شرکت را به روستایان تایلندی پرورش دهنده گیاه قهوه بخشیده است.

جان دارچ رئیس شرکت قهوه دوی چانگ می‌گوید «از نظر من، بالاتر از تجارت منصفانه یعنی اینکه به کشاورزان بیش از حداقل دستمزد پرداخت شود، تجارت منصفانه جز این نیست. اگر کشاورزان دستمزدی بالاتر از حداقل داشته باشند، این اضافه دستمزد اجازه رشد اقتصادی به آن‌ها می‌دهد، اجازه می‌دهد خود و فرزندانشان آموزش ببینند، و زندگی مناسبی برای خود فراهم کنند. ما با دادن ۵۰ درصد از مالکیت شرکت کانادایی خود به اخا (روستایان تایلندی) به بالاتر از تجارت منصفانه روی آوردیم.»

دارچ پیش از بازنشستگی درگیر در توسعه بانکی و توسعه منابع در اطراف و اکناف دنیا بود. در سال ۲۰۰۶ این روستا با او تماس گرفت تا بگوید اگر چه دانه‌های قهوه تولیدی آن‌ها در بازار قیمتی بالا دارد اما درامد کشاورزان به سختی کفاف مخارج آن‌ها را برای ادامه تولید می‌دهد. لذا روشن شد که چنین رویکرد متفاوتی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

می‌گوید «رویکرد سنتی بازار تمرکز بر بازدهی کوتاه مدت است. اگر ما رویکرد طولانی مدت تری داشته باشیم، که به نظر می‌آید بیشتر بر جوانان غلبه دارد، تشخیص می‌دهیم که در صورت کار با یکدیگر برگشت بیشتری خواهیم داشت؛ لذا رویکرد ما یک موقعیت برد – برد ایجاد می‌کند».

پس از اعلام عمومی شراکت بالاتر از منصفانه، در مدت یک سال فروش قهوه سه برابر شد. دارچ، به علت وجود تقاضا تشخیص داد نیاز به تامین مالی، به شکل یک وام، دارند تا بتوانند موجودی انبار خود را افزایش دهند و سراغ بازارهای دیگر در آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا بروند. با همکاری فرست وست کاپیتال، و یک پشتوانه مالی یکصد میلیون دلاری، شرکت قهوه دوی چانگ به سرمایه مورد نیاز خود دست یافت.

دارچ توضیح می‌دهد: «تمام اقلام تامین مالی تا کنون شخصی بوده است زیرا بانک‌های تجاری و سرمایه داران ریسک پذیر هیچ علاقه‌ای به سرمایه گذاری در شرکتی که نیمی از درآمدش را به روستایان می‌بخشد نداشتند. ما خیلی شانس آوردیم که معاون فرست وست کاپیتال، رابرت ناپولی علاقمند شد با ما کار کند. او ریسک وسیع‌تری را پذیرفت و در اطمینان یافتن از این که همه از این جریان منتفع می‌شوند درجه بالایی از تفاهم از خود نشان داد».

منبع انگلیسی: روزنامه ۲۴ ساعت

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: