UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

سپیده صراف‌پور افشاگر رسوایی بی‌سی لیبرال در نقض قانون انتخابات تهدید شد

سپیده صراف‌پور افشاگر رسوایی بی‌سی لیبرال در نقض قانون انتخابات تهدید شد

شهرگان: سپیده صراف‌پور، یکی از شاهدان اصلی در رسوایی طرح بی‌سی لیبرال برای جذب قومیت‌ها موسوم به Ethnic Outreach Plan، به روزنامه پراوینس گفت که از یک سال پیش که او موافقت نمود با مقامات مسئول همکاری کند، با تهدید مواجه شده و به لحاظ عاطفی، مالی و اجتماعی متحمل رنج‌های فراوانی شده است.

رسوایی طرح جذب قومی که به عنوان یک استراتژی برای برنده شدن سریع و ارزان از آن نام برده می‌شود، طرحی از سوی لیبرال‌های بی.سی. بود که قانون انتخابات را نقض نموده است و امکان داشت که نتیجه‌ی انتخابات را به ضرر لیبرال‌ها تغییر دهد. هدف این طرح این بود که رأی اقلیت‌های قومی را به نفع لیبرال‌ها به دست بیاورد و  سه تن از افراد حلقه‌ی نزدیک به کریستی کلارک در آن دخالت داشتند، از جمله کیم هاکستاد معاون دفتر کریستی کلارک و دوست نزدیک او وادار به استعفا شدند.

تحقیق پیرامون این رسوایی پس از آن آغاز شد که  رهبر وقت ان‌دی‌پی، آدریان دیکس نامه‌ای به آرسی‌ام‌پی ارسال کرد و در آن از نگرانی‌های «جدی» در اثر اطلاعات جدید به دست آمده در پی انتخابات ۲۰۱۳ سخن به میان آورد.

خانم صراف‌پور که کارمند قراردادی سابق رابط با دولت بوده است، روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه پراوینس گفت که او به نحوه‌ی عمل‌کرد خود می‌بالد و خوش‌بین است که سرانجام عدالت در مورد او برقرار شود.

او گفت، «با این همه، من سخنم را از روز اول این ماجرا تاکنون تغییر ندادم و بر سر حرف خودم ایستادم، هر چند در این راه تنها بودم. من روح خودم را نفروختم، من هیچ پیشکشی را نپذیرفتم، من درستکاری خودم را به معامله نگذاشتم. و صادقانه بگویم، این ماجرا تنها مربوط به من نبود. این ماجرا به مردم بریتیش کلمبیا مربوط است، به آینده‌ی بی.سی. و همه‌ی مردم جهان.»

به نوشته‌ی روزنامه‌ی پراوینس، در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۳، رهبر حزب آن دی پی، آدریان دیکس در مجلس قانونگزاری استان بریتیش کلمبیا اشاره می‌کند که در میان ۱۰،۰۰۰ سندی که بازپرس ویژه‌ی طرح مراجعه به قومیت‌ها با عنوان ethnic outreach جان دیبل در وبسایت خود منتشر کرده است، ایمیلی وجود دارد که در آن اشاره می‌شود که لیبرال‌ها به یکی از کارمندان سابق خود گونه‌ای حق السکوت پرداخت کرده‌اند. در آن ایمیل که تاریخ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۲ دارد، آمده است: «از هری بلوی (وزیر سابق چندفرهنگی) بخواهید که با او دیدار کند و توضیح دهد که چگونه ممکن است هر کاری که او انجام دهد به نخست وزیر استانی و حزب (لیبرال بی‌سی) صدمه بزند. از او (هری بلوی) بخواهید که به ایشان (کارمند سابق) توضیح دهد که ما سعی خواهیم کرد برایش کار پیدا کنیم و او را دوباره مشغول کنیم.»

در بخش دیگری از ایمیل آمده است: «چنانچه لازم شود، ماهانه مبلغ X دلار به او بپردازید که تا فرارسیدن انتخاب کارهای غیر دولتی (از قبیل فراهم کردن بانک اطلاعاتی از حامیان بالقوه) انجام دهد.

در ۱۶ جولای ۲۰۱۳، نام آن کارمند سابق منتشر شد: سپیده صراف‌پور، پیمانکار سابق رابط دولت که یک بار نیز به طور افتخاری به عنوان رابط وزیر سابق چندفرهنگی هری بلوی انجام وظیفه کرده بود. صراف‌پور در آن هنگام به رسانه‌ها گفت که او هرگز هیچ نوع پیشنهاد مالی را نپذیرفته است و اصرار ورزید که او در مدت همکاریش با حزب لیبرال هرگز کار اشتباهی انجام نداده است.

منبع:

http://www.theprovince.com/news/Exclusive+Whistleblower+ethnic+outreach+scandal+stands+actions/10189345/story.html

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: