UA-28790306-1

صفحه را انتخاب کنید

شرط سپاه برای پایان دادن به حملات علیه نیروهای پژاک

شرط سپاه برای پایان دادن به حملات علیه نیروهای پژاک

 

یکی از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام شرط و شروط برای پایان دادن به حملات علیه نیروهای شبه نظامی پژاک گفته «تا زمانی که نیروهای دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در مرز مشترک میان ایران و عراق مستقر نشوند، حمله به پژاک ادامه خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد نظامی در قرارگاه حمزه، بدون اعلام نام و مشخصات خود گفته است:« دولت عراق باید با استقرار نیروهای انتظامی و نظامی دولت مرکزی یا اقلیم کردستان در مرز مشترک کردستان عراق و ایران مسئولیت حفاظت از مرزهای مشترک را بپذیرد. در حالی که اکنون سال‌هاست سرزمینی به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض ۲۰ کیلومتر در داخل خاک عراق از شمال عراق (حدفاصل دالامپرداغ تا مقابل قلعه دیزه) توسط اقلیم کردی و بدون اجازه و اطلاع دولت مرکزی عراق در اختیار ضدانقلابیون آمریکایی پژاک قرار گرفته است

این مقام نظامی همچنین در مورد آخرین آمار درگیری نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نیروهای شبه نظامی پژاک گفته است: طی عملیات‌های هفته‌های اخیر سپاه پاسداران بیش از ۵۰ نفر از نیروهای پژاک کشته و تعداد ۱۰۰ نفر از آنها زخمی و عده‌ای نیز به اسارت درآمده و در اختیار نیروهای امنیتی  ایران هستند و کشته‌های  گروه در شمال قلعه دیزه و اطراف آسوس توسط  دیگر نیروهای این گروه دفن شده‌اند.

 در همین زمینه،  خبرگزاری رویترز در گزارشی روز چهارشنبه اعلام کرد در درگیری های سپاه پاسداران با نیروهای پژاک، دو تن از نیروهای سپاه و ۲۱ تن از شبه نظامیان پژاک کشته شده اند. شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شبکه انگلیسی زبان جمهوری اسلامی هم با اعلام این آمار گفته که دو تن از نیروهای سپاه هم در آخرین درگیری ها زخمی شده اند.

سپاه پاسداران از چندی پیش حملاتی را علیه در ادامه درگیری‌ها بین نیروهای سپاه پاسداران و اعضای گروه پژاک در مناطق مرزی ایران و عراق، نیروی زمینی سپاه از کشته شدن شمار دیگری از اعضای این گروه در درگیری‌های تازه خبر داده است.

نیروی زمینی سپاه هفته پیش اعلام کرد، «ضربات مهلک دیگری بر پیکر گروهک تروریستی پژاک در شمال غرب کشور»  وارد شده است.

بر اساس این گزارش که از سوی خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا منتشر شد، درگیری‌ها در منطقه قندیل و حاجی ابراهیم پیرانشهر و دولتو سردشت در آذربایجان غربی، چند تیم گروه پژاک «در دام دسته‌هایی از بسیجیان کرد و بومی گرفتار و منهدم شدند

روابط عمومی سپاه همچنین اعلام کرده بود: «تروریست‌های پژاک» با تحمل تلفات سنگین از مهلکه گریختند و اجساد  کشته شدگان نیز در منطقه باقی مانده است.

سپاه پاسداران بدون اشاره به شمار کشته‌شدگان درگیری‌های تازه با اعضای گروه پژاک، یک بار دیگر تاکید کرده بود، «اقدامات مقابله‌ای، آفندی و امنیت‌آفرین خود را تا پاکسازی کامل مناطق مرزی از لوث وجود ضد انقلاب و مزدوران بیگانه» ادامه خواهد داد.

عملیات تازه نیروهای ایرانی علیه گروه پژاک اندکی پس از آن آغاز شد که یک مقام عالی‌رتبه نظامی ایران، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، را متهم کرده بود که بدون اطلاع دولت مرکزی این کشور ۳۰۰ هزار هکتار زمین در اختیار «گروهک تروریستی پژاک» قرار داده است.

این مقام نظامی همچنین گفته بود: «حق برای ما محفوظ است تا مراکز تروریستی را در نواحی مرزی فوق مورد هدف قرارداده و ‌آنها را سرکوب و نابود کنیم

پیشتر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، با انتشار بیانیه‌ای گلوله‌باران مناطق مرزی منطقه کردستان عراق توسط جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و  از تهران خواسته بود که به جای «ایجاد رعب و وحشت»، از طریق «گفت‌و‌گو» و «راهکارهای عملی» به حل مسائل بپردازد.

به گفته رئیس اقلیم کردستان عراق، اقدام جمهوری اسلامی در حمله به این مناطق، موجب تخریب روستاها و مزارع  شده و همچنین ساکنان این مناطق را وادار به ترک محل زندگی خود کرده است.

آرشیو نوشته‌ها و شناسایی نویسنده:

>> واپسین نوشته‌ها

تازه‌ترین نسخه دیجیتال شهرگان

ویدیویی

شهرگان در شبکه‌های اجتماعی

آرشیو شهرگان

دسته‌بندی مطالب

پیوندها: